Dag 19: Slingers op het strand!!!

21 oktober 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Vanochtend stond in het teken van:

“... Voor mij geen slingers aan de wand!!! ... Maar plastic rapen op het strand...”

Ja op mijn verjaardag hebben we een ochtendje, een strand bij Ao Nang vrijgemaakt van vuil, plastic etc. De organisatie Trash Hero zit voornamelijk in Azie, maar is groeiende over de hele wereld. Hun missie is: To bring communities together to clean and reduce waste. Dit doen ze dmv voorlichting op school en ook via “weekly cleanup”. Via internet kan je achterhalen waar en wanneer. Vanochtend hier in Ao Nang.

Na mijn verjaardags  ontbijtje (prima hier in Pakasai Resort) tuktuk genomen richting Nappoharat pier waar we zouden verzamelen. Echter, nergens gele t-shirts. Na een rondje te hebben gelopen kon de plek bij de pier zijn, maar ook in het parkje ervoor. De politie hielp ons verder en na navraag zaten we goed maar het was nog geen 10 uur. Wel waren we interessant want ze wilde met ons op de foto en melde dat ze ook zouden kijken of ze Trash Hero zouden zien.

Ondertussen kregen een Thais antwoord op de vraag via Messenger: “Where on the pier?”. De politie hielp ons te vertalen en wees naar de plek waar we al hadden gestaan. En inderdaad daar was de verzamel plek.

Vuilniszak en handschoen gekregen en wachten op de park rangers. De plek is elke week anders en de park rangers geven aan welke gedeelte van het strand onder handen genomen kan worden. Wij en nog zo’n 40 vrijwilligers gingen een rondje lopen over het strand wat we vanaf ons balkon zien liggen.

Je denkt het zal wel mee vallen maar na een uurtje hadden we beiden een halve zak gevuld met allerlei plastic, voornamelijk snoeppapiertjes en plastic lepels en vorken. Bloedje heet en het zweet gutste van ons af. Na afloop heerlijk koud water en vers fruit en na de groepsfoto terug naar onze kamer. Douchen!!!!

We besloten ergens te gaan lunchen. Bijna 2 uurtjes in de volle zon maakt moe maar voldaan en het zwembad won het van een halve dagtour naar een van de eilanden. Morgen gaan we naar een (als goed is) mooi tropisch eiland dus ...... eiland genoeg.

Eerst nog een voeten massage en Jeroen een Thai massage. Ik zag toch echt een man en een vrouw zijn hokje binnen gaan maar hij is ervan overtuigd dat het alleen een man was. Na deze massage weet Jeroen weer dat hij leniger is als hij dacht.

Als een echte “birthday girl” bij de pool een Thai Sabai cocktail besteld. Sabai betekent geloof ik gezellig en dat was het: “It’s my birthday so I am gonna party like it’s my birthday”. En wat een feest: Happy hour, dus 2 cocktails!!! Zonder gekheid. Veel felicitaties via de app, mail, Facebook, FaceTime en instagram dus ja ik voel me (nee, Jeroen geen oud wijf!!!) echt wel jarig.

Op zoek naar een goed restaurant. Jeroen kwam op Kodam. Ik had een bord gezien aan de overkant dus erheen gelopen en wat hebben we heerlijk gegeten. We hebben een paar heerlijke relax dagen achter de rug hier in Ao Nang, op de weg naar de kamer na dan. Die voel ik in mijn benen. Dus Klaas, dat was zeker een workout maar in een mooie omgeving.

De tassen zijn gepakt en we zijn klaar voor Koh Lipe. De wekker staat om 5.30, maar we zijn dan ook op vakantie....

Groetjes,

Jeroen en Nicole

PS : nogmaals bedankt voor alle felicitaties en reacties!!!

1. Yolanda Jak-de jong:
    21 oktober 2018
    Gefeliciteerd 🎉🎉. Veel plezier nog. Leuk om elke dag jullie reisverslag te lezen.
    Dikke kus yo
  2. Corrie Jansen:
    21 oktober 2018
    Nicole van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag 🎉☕️🍰🍷🍺Jeroen ook Gefeliciteerd ,na een paar rustige dagen ,morgen er weer tegen aan ,maar het strand laten jullie netjes achter Groetjes Corrie
  3. Angela:
    Nicole
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag en geniet van de rest van jullie geweldige reis.🎂🍺🌼
  4. Anita en Gert-Jan:
    22 oktober 2018
    van harte gefeliciteerd, beter laat dan nooit. en geniet nog lekker daar!
  5. Klaas de Waal:
    22 oktober 2018
    Het eten ziet er altijd geweldig uit vind ik, helemaal in deze prachtige omgeving. Veel proteinen, dus gezond en weinig mensen met overgewicht. Het vuil c.q. plastic op het strand viel mij erg mee net als in Maleisie. In Indonesie en de Phillipijnen is het meer dan verschrikkelijk. dan kan je op 1 vierkantemeter een vuilniszak vullen. Inmiddels zijn jullie al op Koh Lipe en wordt er neem ik aan gedoken en gesnorkeld. Ben benieuwd naar de nieuwe fotoreeks. Groet, Klaas.
  6. Je leukste collega's:
    23 oktober 2018