Dag 20: Koh Lipe !!!

22 oktober 2018 - Koh Lipe, Thailand

Gisteren vroeg op en met ontbijtpakketje de taxi in. Deze chauffeur had er zin. Reed 120 waar je 50 mag. Onder het mom, het is vroeg en niemand op de weg. Mij reispilletje deed zijn werk dus ik heb geslapen. Vroeger dan gepland zaten we bij Pakbarra Pier aan de koffie.

In het laag seizoen is dit de enige pier waarvandaan boten vertrekken naar de eilanden, oa. Koh Lipe. Toch was het druk bij de gate, hoe is het dan als het hoogseizoen is ? 11.30 de speedboot op en varen maar. We zouden 12.45 aankomen maar de kapitein dacht 2 stops op 2 eilanden waar je dan met andere toeristen een foto kon nemen. Dit alles nam bijna een uur in beslag. Wat niet ten goede kwam aan mijn zeeziekte. Ik was leeg.

Vanaf de boot het warme zeewater in en aan wal. De taxi’s kwamen er aan. Het is klein eiland en de taxi (lees brommer met zijspan) bracht ons in 6 minuten bij ons resort.

Onze Beach front bungalow ligt er mooi bij. Beneden het toilet en de douche met alleen koud water. Het wordt hier niet kouder  dan 26 graden. Trap op en daar slapen we met uitzicht !!!

Zwemspullen aan en de zee in. Het was laag water en nu al zagen we vissen, anemonen. Heel helder allemaal. We zijn benieuwd naar het snorkelen hier. Opgefrist en 2 duiken voor Jeroen geregeld voor donderdag. En toen langs het strand wat drinken, verderop nog wat drinken, richting “walking street gelopen” nog maar wat drinken en uiteindelijk ook eten. Veel verse vis dus dat komt goed de aankomende 6 dagen.

Trash Hero is hier op Koh Lipe ontstaan en ergens snappen we wel waarom. Hier veel plastic langs de kant. Bij het resort hebben we een bottle gekocht die je op het hele eiland kan bijvullen met vers water. Hier zijn de papieren rietjes al ingeburgerd.

Moe (vandaar nu pas verslag) van de reisdag en de indrukken (even omschakelen) naar ons bedje.

Het eiland leven is begonnen!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

PS. Laatste keer: dank voor de felicitaties!!!

1. Klaas de Waal:
    23 oktober 2018
    Dus hier is meer vuil in zee en op het strand dan op jullie vorige stop. Het zicht indruk en de omgeving zijn weer toppie. Het onderkomen ziet er goed en gezellig uit. Jammer dat je steeds zoveel last van je evenwichtsorgaan hebt bij autorijden en varen. Nu maar lekker koud douchen met water van 26 graden. Het water is mooi helder en ik hoop voor jullie dat er weer een hoop onderwater te zien valt. Groet, Klaas.
  2. Ramona:
    23 oktober 2018
    Ziet er weer erg goed uit. Geniet ervan de komende dagen 😘
  3. Olagina:
    23 oktober 2018
    Zijn er ook schelpen op het strand ?
  4. Corrie Jansen:
    23 oktober 2018
    Wat een mooi helder water ,en wat een leuk strandhuisje ,veel plezier nog .Groetjes Corrie