Dag 18: Lazy Saturday in Ao Nang

20 oktober 2018 - Ao Nang, Krabi, Thailand

Jeoren lag snel te slapen en ik ... ik worstelde met de warmte. Was het wel zo warm (Jeroen sliep nog steeds) of had ik een opvlieger? Dan maar de airco kouder, volgens Jeroen had hij deze op 21 graden gezet. Echter, toen ik keek bleek dat Jeroen het verkeerde punt op airco had aangezien als aanwijzer, waardoor de airco op 30 graden stond. Het lag dus niet aan mij.

Onder genot van een bakkie op ons balkon genoten van het uitzicht ondanks het feit dat het bewolkt was. De temperatuur daar was niets mis mee.

Langs alle mooie bomen en planten naar ontbijt gelopen. Het buffet was perfect geregeld. Zowel Thais als Europees. En dan is een bruine boterham met kaas best lekker.

Pakasai Resort is een “green” resort. Omdat zo te houden kan je “tokens” krijgen door bijv, je handdoeken nogmaals te gebruiken en als je bed niet laat verschonen. Bij 3 “tokens” krijg je een “Food & beverige coupon”. Ze zijn heel begaan met de natuur. Ze hebben een milieu vriendelijk programma. Recycle etc. Het complec herbergt heel veel soorten bomen, planten en bloemen. Ze planten elk jaar nieuwe bomen die dan bordjes hebben met daarop de naam en symbolen van bijv, een mens, een eekhoorn en een aap. Wij hebben nu 3 pogingen gedaan om erachter te komen wat dat betekent. Maar, zelfs de tuinman kon ons niet helpen. Gezien zijn aanwijzigingen loopt er van alles door de bomen. Oké, maar mensen ?

We hebben besloten om vandaag letterlijk een relax dag van te maken. Je kan naar Railway Beach of Hong Islands. Weer in een boot en het is bewolkt dus zo mooi zal het niet zijn en we hebben morgen nog. En boten die zien we nog genoeg deze vakantie. Dus boekte we de Spa behandeling van 2,5 uur.

Eerst een stukje gelopen langs het strand van Ao Nang en langs het strand wat gedronken. Heerlijke temperatuur met een paar spetters regen. Prima dag om even niets te doen. En dat niets doen begin om 13.00. Heerlijke massage ... en een heerlijke gezichtsbehandeling. We lagen bijna te slapen.

Heerlijke ontspannen naar het zwembad gegaan. Het weer was opengetrokken. Zwemmen, lezen, lekker eten, wat wil een mens nog meer. Dit verslag tik om 18.30 terwijl we aan een tafeltje aan het strand zitten en genieten van de zonsondergang. Die zelfs zonder de zon, die achter de wolken zit, een heel mooi plaatje geeft.  Life is good!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Corrie Jansen:
    20 oktober 2018
    Lekker zo n dagje ontspanning na al die inspanning ,benieuwd naar de dag van morgen . Mooie foto's weer .Groetjes Corrie.
  2. J Kapiteyn:
    21 oktober 2018
    Nicole alvast gefeliciteerd met je verjaardag maak er 'n zonnige dag van , maar dat is daar geen probleem
    Jos & Truus
  3. Gonnij:
    21 oktober 2018
    Gefeliciteerd en een hele fijne dag ook names de katten kijk naar je iphone doeiii papa& mama
  4. Lotte:
    21 oktober 2018
    Gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een leuke dag van 🎈
    X Lotte
  5. Wendy:
    Gefeliciteerd!!!!!
  6. Detische:
    21 oktober 2018
    Heerlijk lekker ontspannen. Wat lees ik Nicol Hartelijk Gefeliciteerd. Deze verjaardag zul je niet snel vergeten. Heerlijk toch. Geniet van jullie vakantie. Maak er wat moois van. Wees volgen jullie verslagen en de foto's
    Groetjes Ria en Pierre
  7. Klaas de Waal:
    21 oktober 2018
    Het is duidelijk uit de reacties dat je jarig bent (geweest) Nicole. Van harte meid namens Joke en mijzelf. Heel verstandig om een relax verwendag in te bouwen in je toch wel volle reisschema. In het vervolg de airconditioning maar zelf instellen Nicole. De omgeving en het onderkomen zien er weer luisterrijk uit, maar je moet wel goed ter been zijn en flink trappen kunnen lopen, hè. Houdt jullie in ieder geval top fit. Groet en een verjaardagskusje, Klaas.