Dag 01: Aankomst Kuala Lumpur

26 augustus 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 01: aankomst Kuala Lumpur.

Jornic on tour begon met de sightseeing Zuid Tangent naar Schiphol. Vroeg op want On line check in had een error dus dan maar op Schiphol. "Zit de vlucht vol?" Vroegen wij. "Tja, het is wel eens anders geweest .....". Maar, het zat vol.

Als het eten een voorbode is voor de aankomende vakantie zit dat wel goed. Ik bedoel : wie houd er nu niet van rijst in kokosmelk met garnalen en sambal als ontbijt ? Nou wij wel.

Het enige minpunt, van de 12 uur hebben we beiden niet echt kunnen slapen. Met een klein half uurtje vertraging om 06.45 op KL op zoek naar onze naam op een bordje en het busje in op weg naar je hotel. En dat in spitsuur......

Vierbaans wordt automatisch 5 baans met alle brommers (die hun jas achterste voren dragen???) er tussen en de ambulance of politie maakt dat het 6 baans wordt omdat ze er toch langs willen. Ik hoop dat de chauffeur een prima verzekering heeft. Verder was het rijden en stilstaan en zo waren we 9 uur lokale tijd in het hotel.

Eerst slapen en toen afspraak met reisorganisatie maar dat stelde niet veel voor. Voor KL Hebben we alle vouchers dus snel de Hop On Off in. De eerste indrukken en geuren van KL hebben we tot ons genomen. Bij de Petronas Towers uit de bus. Dit zijn de hoogste Twin Towers ter wereld. Inderdaad indrukwekkend. Binnen ergens wat gedronken. Maar, de slaap begon het te winnen.

Bij het hotel langs de weg een paar lekkernijen besteld : de eerste loempia, noedels etc en dat alles voor nog geen euro 10. En dat is dan inclusief Jeroen zijn 0,7 liter bier die euro 4 kost!!!!

In het hotel nog wat slaap gepakt en toen de taxi in op weg naar een straat met alleen eten. Dus een Taxi. Ons was verteld alleen een taxi nemen die rijd op de meter. Waar die te vinden zijn ? Geen idee. Uiteindelijk voor 15 ringit heen. Daar de meter wel loopt weet je dat je te veel betaald maar ach euro 4,5 is nog steeds prima.

Lange straat met overal eet tentjes. En behoorlijk wat Doerians. Deze stank vrucht rook je overal. Nee, nog niet geproefd. Hij schijnt te smaken zoals deze ruikt en we moesten nog eten.

Als eerste maar de gamba genomen. Heerlijk en ook dat kost weinig. En verder op weer aan tafel gegaan voord de saté, garnalen en curry. Heerlijk gegeten en nu lekker op de kamer. Hopelijk zijn we morgen meer geacclimatiseerd.

Nog even de foto's op de site en zit deze warme lange dag erop!!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole
26-08-2014

1. Corina:
    26 augustus 2014
    Leuk, het eerste bericht zojuist ontvangen!
    Foto's ook superleuk. Tja, wat zou je nou te eten nemen he?
    Veel plezier en ik ga jullie volgen.
    Groetjes,
    Corina
  2. J Kapiteyn:
    26 augustus 2014
    jullie mogen wel op je gewicht letten met al dat lekkere eten
  3. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    26 augustus 2014
    Ziet er tegek uit. Echt iets voor jullie al die lekkere vlees en vis stokjes, hihihi. En Nic de noodel soep. Hoe is het met dewarmte en het tijdsverschil?
  4. Ramona:
    26 augustus 2014
    Ik krijg een dejavu als ik die foto's zie. Geweldig. Ziet er super uit. Ben benieuwd naar de rest van jullie schitterende reis ;-)
  5. Edd:
    Looking good!!
  6. Dennis en Janine:
    26 augustus 2014
    Ziet er goed uit allemaal, heel veel plezier nog daar!!!
  7. Rene rietbergen:
    Genoeg keuze, lekkerrrrrrrrrrrrrr
  8. Jaap:
    26 augustus 2014
    Heerlijk ruiken, proeven en eten. Natuurlijk een Thais Heineken "Tiger" biertje. Hoewel een Singa biertje ook top is. Dure garnalen hoor of zijn ze per kilo? Die torentjes doen me denken aan de Entrapment zien er spectaculair uit. Het genieten is begonnen zie ik!
  9. Marian van Duijn:
    27 augustus 2014
    Wat een lange reis, maar de geuren, eten, drinken en de omgeving moeten alles meer dan goed maken...ben best een beetje jaloers!
    Ik blijf jullie op de voet volgen.
    XXX Mar
  10. Het Powerblok:
    27 augustus 2014
    Ohhhh die doerians die stinken zo gigantisch haha!!
    Leuk, ik ga jullie volgen! Geniet x
  11. Nick:
    27 augustus 2014
    Bij KL denk ik automatisch aan Kyra. Dus ik moest stiekem toch even lachen bij de opmerking over de eerste indrukken en geuren van KL.

Geniet er van jongens!
  12. Detische:
    27 augustus 2014
    Lekker eten heb al gezien, acclimatiseer maar lekker en dan verder genieten. En Nick let op de krab niet staan laten.
    De eerste Foto's zijn al goed we slaan ze op in jullie album.
    groetjes Ria en Pierre
  13. Christina:
    28 augustus 2014
    Nic! Corina liet je me blog zien, dus ik heb mezelf ook aangemeld :) Ben benieuwd naar de rest van je vakantie!

Oh en over Doerians: ze hebben niet voor niets de slogans: "Tastes like heaven, smells like hell!" Dus gewoon proberen met je neus dicht, de vrucht is best lekker! :)