Dag 02: Birds, Sky, Monkeys and Frog

27 augustus 2014 - Kuala Lumpur, Maleisië

Dag 02: Birds, Sky, Monkeys and Frog.

Na een nacht heerlijk slapen en een prima ontbijtje de hop on bus in voor weer een dag Kuala Lumpur (KL). Voor mijn collega's : nee niet Kyra hahaha Nick!!!!

We besloten om bij The Bird Park als eerste eruit te gaan.Niet alleen de vogels fluiten ook wij maar dan in de zin van aanfluiting. Natuurlijk was het mooi en hebben we een paar mooie vogels gezien maar nee ...... Niet ons ding.

Door naar de KL Tower. We hadden een voucher voor het Observation Deck. Deze toren behoort met zijn 421 meter tot de hoogste 5 telecomtorens ter wereld. Je had een geweldig uitzicht over Kuala Lumpur.

Na een klein half uurtje stonden we beneden en hebben een taxi geregeld naar Batu Caves. Deze ligt op een half uurtje van KL, afhankelijk van het verkeer. Op de vraag :  Is het nu druk? kregen we als antwoord : nee, hoezo ? Spitsuur begint pas om 17.00 uur. Dus 10 minuten wachten voor een stoplicht is normaal.

De chauffeur bleef wachten en wij op zoek naar iets te eten. En ook nu weer lekker gegeten. 4 soorten groenten, rijst en krokante naan op een bananen blad geserveerd met tig soorten saus. Gewoon lekker.

En toen naar the Caves. Na Hong Kong had ik (Nic) trappen afgezworen maar toch de 270 stuks omhoog naar de Batu Caves, een grotten complex. Ik werd al geroepen en dacht : schouders bedekken. Nee, wel een sarong. Lekker warm dus.

Onderweg loop je gelukkig niet alleen. Diverse apen springen omhoog en omlaag. Boven was het aan de ene kant heel eenvoudig en aan de andere kant schitterend . Het is echt heel groot. En toen naar beneden.

We stonden halverwege naar een aap te kijken, die een fles water had gepakt van iemand en de aap ... Die keek naar Nic. En, Hij rent, springt op Jeroen en vervolgens op mijn rug. En toen ... Waren de dettol doekjes weg. Ach, dan heeft hij in  ieder geval een schone mond.

Taxi naar hotel, biertje langs de kant en een heerlijke voetmassage. En nu met nieuwe voetjes op weg naar Times Square: een grote shopping mall inclusief achtbaan. Dit keer met de skytrain voor maar 2,40 ringit.

De mall was groot en inderdaad middenin een Theme Park. Even rond gelopen en toen onze weg vervolgd naar Bukit Bintang street. Het eerste tentje van gisteren was nu weer onze keuze. En ja het einde van het verslag gaat weer over eten.

Gefrituurde oesterzwammen, diverse saté, krab (nee Ria/Piere de krab laten we niet staan), baby paksoi, gamba, dim sum en onder het mom je moet alles eens geprobeerd hebben : Bull Frog (zie video) Tja, het zag er niet uit en hoe cliché : het smaakt naar zoete kip en is heel droog. Ik (Nic) vond het taai maar volgens Jeroen at ik met mijn ogen....... Aan het eind was het stokjes tellen en afrekenen. Buikje vol voor nog geen 20 euro. 3 bier en 2 cola kostte net zoveel hahaha.

Taxi naar hotel en morgen naar Borneo!!!!

Ps. dank voor de leuke reactie van een ieder !!!!!!!!!!!!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Je leukste collega's:
    We kunnen nu al niet wachten tot het verslag en de foto's van dag 16
  2. Marian van Duijn:
    27 augustus 2014
    Een kikker op een stokkie om te eten en een achtbaan in een winkelcentrum…pppffff en dit is pas dag 2!!!
    Jullie gingen toch 3.5 week?

X Mar :-)
  3. Corina:
    27 augustus 2014
    Jeetje Nic, heb je de kikker echt opgegeten? Chapeau!
    Hoop dat je morgen geen maagkramp zal hebben.
    Misschien kan je morgen wel springen .....hahaha!
    Was weer een druk dagje vandaag.
    Have fun!
  4. Lotte:
    27 augustus 2014
    Hoi tante Nicole en ome Jeroen dit is tog zeker het gekste wat juli hebben ge geten xxxx Lotte maxim mama papa
  5. Jaap:
    27 augustus 2014
    Circus op zich zeg, die mall. Frogje met een Tiger gaat er altijd in toch! Benieuwd naar the next move Borneo!
  6. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    Genieten van je verslag en foto,s. Tot morgen. Knuffel van Femke
  7. Robin de Jong:
    28 augustus 2014
    Het is toch weer fijn leesvoer voor als je 's avonds thuis komt! Leuke verhalen en mooie foto's ... Geniet !!!! (Geen rat saté eten toch
  8. Gonnij:
    28 augustus 2014
    Lekker eten he, heeft jeroen de hoed van lotte?Veel plezier Gon