Dag 01: Back in Bangkok!!!

3 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

We zijn in Thailand!!! En dankzij een paar tips verliep de aankomst ook soepel. Niet meteen bij customs naar rechts, maar effe doorlopen en dan naar de douane. Dit scheelt een behoorlijke rij wachten. Tassen waren er snel en door naar de kelder. Tegen een hele goede koers euro’s omgewisseld voor Bath daarna Thaise simkaart aangeschaft en door naar de taxi.

Tegen 12.00 uur waren we in The River View Guesthouse en genoten we van het uitzicht over de Chao praya rivier. Op ons gemak de trein tickets opgehaald en heerlijk Bangkok in ons opgenomen.

Het hotel staat in de wijk Talat Noi wat kleine markt betekent. Klein zijn de straatjes, de streetfood kraampjes maar groot is het aanbod van allerlei  auto onderdelen die worden gerepareerd en doorverkocht. Zo oud en roestig dat het bijna kunst is.

Via kleine wandeling stonden we aan de rand van China Town. Elke keer een genot om daar rond te lopen. Gestopt voor noodles soep en crispy pork. Redelijke geacclimatiseerd, zijn we terug gelopen naar het hotel. Niet dat we veel hebben gedaan maar effe slapen kon geen kwaad.

Vervolgens de tuk tuk in op weg naar Running Egg (Ann Kwai). Voor weinig echt heerlijk gegeten. Wat is dit toch lekker. Noodle in een soort van pannenkoekbeslag en een ei dooier...... heerlijk!!! Met een gevulde maag een afzakkertje halen op Rambuttri. Maar er was zeker nog ruimte voor een bananen pannenkoek. Eerste dag, niet veel gedaan maar genoeg  om te acclimatiseren. Nu kopje koffie op terras bij hotel. En dan lekker slapen. Morgen staat er een fietstocht gepland.

Groetjes,

Jeroen & Nicole

1. Ramona:
    3 oktober 2018
    Leuk verslagje Nic. Kijk uit naar de rest! Vakantie stress begint hier ook toe te slaan. Moeten wat dingen gaan omgooien voor Brazilië, maar dat vertellen we nog wel😊. Lang verhaal
  2. Marian van Duijn:
    3 oktober 2018
    Begin is al meer dan oké, kom maar op met jullie reisverslag van 4 weken ;-))

XX Mar
  3. Wendy:
    3 oktober 2018
    Klinkt al helemaal als jullie vakantie! Heel veel plezier!
  4. Roxy:
    3 oktober 2018
    Leuk om jullie verslagen weer te lezen!
    Nogmaals heeeeeel veel plezier Xx
  5. Gonnij:
    3 oktober 2018
    Het is jullie aan te zien de vakantie is begonnen
  6. Hanneke:
    3 oktober 2018
    Fijne vakantie op naar nieuwe avonturen!
  7. Klaas de Waal:
    3 oktober 2018
    Ziet er allemaal weer geweldig leuk en lekker uit, jongens.
    Joke dacht vanmiddag even bij je langs te gaan voor een bakkie.
    Ze is er niet, ik probeer het later nog wel even en heeft je uiteindelijk een whatsapp gezonden dacht ik.
    Leuk hé, als je zo vlak bij elkaar woont en geen idee hebt waar de ander is! Maak er weer een onvergetelijke vakantie van en blijf genieten van het leven en vier het elke dag.
  8. Corrie Jansen:
    3 oktober 2018
    Leuk verhaal weer ,veel plezier gr
  9. Kees:
    3 oktober 2018
    He vakantie gangers maak er een mooie reis van en geniet er van. Ja dat Thaise eten, man wat is dat lekker wij eten het zeker een keer in de week. Maar heb een mooie vakantie......