Dag 01: Warm welkom in Lesbos (zowel als gastvrijheid als de regen)

11 juni 2022 - Lesbos, Griekenland

Voor je het weet ben je 25 jaar in dienst en ga je met cadeautjes op weg naar huis, om zo snel mogelijk om te kleden en de bus naar Schiphol te nemen. Vervolgens de trein naar Brussel Zaventem. Een relaxte reis van iets meer dan 2 uurtjes.

De trein reed station in maar er werd niets omgeroepen. Allebei tegelijk, shit Brussel AirPort. En zo stonden we nog geen 10 sec buiten of de trein reed weg. Dus…!!! Goed, op weg naar de hotel shuttle en in hotel eerst even wat gegeten en toen slapen. We zijn moe. Ach, … daarom ga je op vakantie haha.

Na ontbijten checkte we uit, om 10.39 om precies te zijn. En letterlijk 11.01 stonden we achter de douane. Hoezo druk? Nu de vakantie modus aan en na een vlucht van drie uur naar Samos en vervolgens 40 minuten naar Lesbos, maakte we kennis met.... Benjamin de tour guide & de Griekse Max Verstappen. De eerste kon niet zo heel goed Frans waardoor ik weer in 5 havo zat. Wie kent het Franse woord voor.... om zo alles gemiddeld 2x te herhalen. En Max..... Heerlijk dat ik mee kon kijken op zijn telefoon die hij aan het bedienen was terwijl we de scherpe bochten door gingen.

Ach, het welkom van Jim en zijn moeder maakte veel goed. Er werd nog een maaltijd voor ons bereidt en daarna slapen.

Het eerste wat we vanochtend hoorde: Regen! Dus besloten om na de boodschappen en het ontbijt een stuk te gaan wandelen richting Caravan of The Sea. Een verborgen taverne die we als tip door kregen van Justin en Sylvia. Het liep leuk. Langs vele fruitbomen, geiten, schapen en diverse katjes. Een klein leuk plaatsje.

En de taverne echt leuk, kleinschalig met mooi uitzicht op het stadje Petra. En dolfijnen? Ze.schijnen er te zitten.

Na een lekkere maaltijd, vroegen we ons af of je langs de zee terug kon lopen naar Anaxos?Ja, zei de eigenaresse. Ja, liet Google maps zien. Ja, dachten wij, nadat een stel die kant op ging en niet omkeerde. Dus Ja, zo gaan we terug naar Anaxos.

Op een gegeven moment omhoog, naar beneden. En toen stond we weer beneden, aan de zee maar konden geen kant op. Terug (lees weer omhoog, omlaag en niet heel, erg valsplat) en toen zaten we goed.

Langs het strand wat gedronken en of wij zijn aardig of het is een gewoonte. Krijgen of een dessertje of een drankje van het huis. Die van vanmiddag viel goed in de smaak. Dus geen straf om nu op hetzelfde terras deze als cocktail te bestellen. Ja. We zijn  terug gelopen. De WiFi hier is beter als in appartement en tja.... F1 kwalificatie.

Ach. De zon heeft zich laten zien en de regen is zo goed als weg. Deze rustige dag heeft ook geresulteerd in dat de vakantiemodus aan staat. Dus Jamas en als je geen nieuwe blog krijgt ga er maar vanuit dat we dan relaxed op het strand vertoeven.

Groetjes,

Jeroen & Nicole

1. Willem Krom:
    11 juni 2022
    Mooie foto,s Jeroen en Nicole ! Fijne Vakantie verder !
  2. Angela:
    11 juni 2022
    Geniet van jullie vakantie☀️En Nicole gefeliciteerd met je 25jarig jubileum bij je baas.🎈🍾🍷
  3. Kees:
    Hele fijne vakantie!!
    toegewenst van ons, 25 jaar bij de zaak dat is best een tijd Nicole..... gefeliciteerd, Jeroen was er bijna toen wij ermee stopte. Wat gaat de tijd snel hij vliegt voorbij... wij zijn alweer ongeveer 8,5 jaar weg uit Hoofddorp.
    Dus geniet van het leven het duurt maar even.
    Lieve grt uit Schoonebeek
  4. Detische:
    12 juni 2022
    Fijne vakantie Nicol en Jeroen geniet er weer van.
  5. Je leukste collega's:
    13 juni 2022
    Leuke foto's, jammer dat de zon zich nog heeft laten zien.