Dag 16 tm 18: Tja laatste dagen Bangkok

11 februari 2022 - Bangkok, Thailand

Tja, het was effe stil. Dit ivm: Niet schrikken of misschien beetje maar Jeroen is helaas bij de PCR Test ivm de vlucht naar huis positief getest.

Ik negatief dus ik vlieg gewoon op vrijdag (vandaag) terug naar huis. maar Jeroen kan pas zoals het er nu naar uit ziet de 20e naar huis. Hij heeft totaal geen symptomen en we zijn ook zeer verbaasd. We vernamen dit woensdag maar door het geregel, het laten bezinken, de stress, de emotie besloten om nu pas er iets over te schrijven. Ik vlieg vanavond en ben zaterdag 12.40 in het land.

Jeroen heeft internet en kan (video) bellen via WhatsApp. Tijdsverschil : in Thailand is het 6 uur later dan in Nederland. Kan zijn dat hij niet op neemt, maar een apje kan geen kwaad.

Woensdagavond zaten we te genieten na een leuke dag (laatste souvenir gekocht) en bij Jai Fai te eten. Streetfood met Michelin ster, toen we werden gebeld. Thais nummer. Zal toch niet? Dus wel. Foto's van die dag zijn er naar geen zin om deze uit te zoeken dus paar sfeer foto's van van vandaag.

Maar goed als jeroen terug is kunnen we dit meteen vieren, immers Nederland gaat alles open gooien. Zie het verschil per land. Zeker als jeroen me net belt met de melding dat hij buiten in een portable cabine een xray moest laten maken.

Vandaag ben in naar Central World geweest en heb wat benodigdheden op de kop getikt. Oa. Koffiemok en bloknoot. Straks nog de laatste boodschappen voor jeroen halen en dan is hij voorzien van bier, cola, chips, koek, yoghurt, koffie. Maar ook extra handdoek. Je zet dit op een tafel en niet briefje met zijn naam en kamernummer aan de tas en dat wordt rondgebracht. Het eten is.... zo zo. Hij had vanmiddag een hele vis. Kamer is groot genoeg om rondjes te lopen en jawel ik heb een chromecast gevonden. Kan hij Netflix op de grote tv kijken. Deze staat al sinds vanmiddag o de tafel. Toen ik net de laatste Chang (bier) neer zette waren ze bezig alles op een kar te laden.

Nog even bij het zwembad gelegen en naar jeroen gezwaaid en nu... Nu relax, tas pakken, douchen en over 2 uur naar vliegveld.

Ik zie dat ik beetje van de hak op tak ga. Zal de situatie zijn. We wisten dat dit kon gebeuren (risico neem je) en zijn verzekerd etc. Maar toch, leuk is anders.

Voor nu: Tot de volgende keer.