Dag 02: Niet alleen Max deed vandaag zijn stinkende best!!!

4 juni 2023 - Barcelona, Spanje

Vroeg wakker, we wilde op tijd weg. De jongens deden boodschappen. Stokbroodje met Iberico ham. Kost wat maar dan eet je ook wat. Morgen in de herhaling.

Het was 10 minuten lopen en we waren bij het treinstation. Heerlijk in de zon. Zo’n 24 graden werd er aangegeven. Trein liet niet lang op zich wachten. En een half uur later liepen we met nog een paar honderd andere richting het circuit. Magneetjes en T-shirt gescoord en door alle kraampjes kwamen we in de Formule 1 sfeer.

Pendelbus kost maar 2,40 euro dus als echte Hollanders zijn we niet gaan lopen. Tja, dan niet zeuren als de bus in de file komt. En zo waren we 1,5 uur na vertrek op het circuit. Niet dat je er dan al bent.

Door de Fan zone naar het midden terrein gelopen. De tentjes met de petten, t-shirts en ander koopwaar van elke coureur en team doen goede zaken.

Het was al behoorlijk druk maar we vonden een plekje boven aan. We zagen steeds meer publiek arriveren al dan niet met huifkar vol met met eten, non-alcoholische dranken en stoeltjes in alle vormen en maten. Jaloers?

De vrije training begon en zo snel ze op de baan waren zo snel stonden ze weer in de pits. De zon was verdwenen. Het onweer liet zich horen in de verte en de bergen lagen in de grijze wolken. Kon niet lang duren of de poncho’s werden uit de tas gehaald. De laatste keer dat we in de regen stonden met zijn vieren was bij een concert. En daar hadden we het ook, inclusief poncho, erg naar onze zin. Echter, tov nu, een niet onbelangrijk verschil: Bij de Streamers in Olympisch stadion werd er alcohol geschonken!

Toch kwamen de meeste nog even op de baan om in ieder geval een tijd neer te zetten. Na de training en de sprintrace van de Formule 2 en om 16.00 de kwalificatie. Regen was weg en zonnetje kwam langzaam door en zagen we Leclerc uitvallen in de 1e kwalificatie race. Reed Nyck de Vries in de 2e kwalificatie. Vraag is of hij volgende race nog steeds een zitje heeft. En in de 3e en laatste kwalificatie zagen we Max de beste tijd neerzetten.

Hij is niet heel populair. Alonso kon juist wel op gejuich rekenen. Mooie eerste dag en boven verwachting gaaf (voor mij dan).

Van staanplaatsen naar uitgang ging gestaag. Iedereen moest het zelfde tunneltje door dus na 3 kwartier stonden we buiten het circuit. We besloten terug te lopen. Want de bus zou toch vast staan. Onderweg geen terras kunnen vinden en nog ver voor het station stond men vast. Gewoon stil, geen beweging niets. Dus toch de wijk ingelopen en barretje gevonden voor wat versnaperingen en wat gedronken.

Rond 20.30 was de rij weg en zaten vrij snel in de trein. Bij dezelfde tapas als gisteren nog even gegeten. Wederom de ham, de steak tartaar maar ook sardientjes, en die zijn echt voor verlang vatbaar.

Geslaagde dag!

Om even op de titel van deze blog terug te komen: Niet alleen Max deed zijn stinkende best……. We kwamen bij onze voordeur en meteen belanden we in een vislucht. Op het binnenplaatsje hebben de buren denk vis staan bakken en dat was te ruiken in ons appartement. Tja, badkamerraam stond open. Airco aan. Afzuigkap aan. Balkon open en doorwaaien. Nu ik dit tik is de lucht minder maar echt. Ook de buren hebben hun stinkende best gedaan om vandaag op het podium te komen. Het podium van ergste vislucht ooit!

Groetjes,

Jeroen, Nicole, Remy en Ramona

1. Willem Krom:
    4 juni 2023
    Leuk verhaal ! Maar een foto !
  2. Olagina:
    4 juni 2023
    Veel plezier , mini vakantie altijd leuk