Dag 03: Race Day!!! En een vlucht omboeken!!!

5 juni 2023 - Barcelona, Spanje

De foto’s zijn geüpload maar staan niet onder het verslag. Geen idee waarom. Via foto’s en dan dag 3 zie je foto’s van deze mooie dag!!!

We besloten eerder te vertrekken naar het circuit. Net als vele anderen. Maar ook gratis? Onze kaartjes deden het nog. Even wachten op de trein en in Montmeló besloten te gaan lopen ipv de bus. Klein half uurtje later liepen we weer op het circuit.

We belanden op het zelfde plekkie. En net als andere hebben we ons territorium afgebakend met handdoeken. In het duin zitten ze met diverse klapstoeltjes en parasols.

De zon liet zich goed zien en het werd zelfs warm. De formule 3 was hard en de formule 2 geloofde Ramona en ik wel. Lekker gaan liggen en wachten op de Drivers Parade.

Ze kwamen langs op een trailer en je moest snel zijn met foto’s. Maar de sfeer zat er om 13.00 goed in. Nog 2 uur tot de race.

De opwarm rondes waren al geweldig. En toen de wedstrijd zelf. Deze was op zich saai. Zoals Telegraaf schreef: Max wint met 2 vingers in zijn neus. Verder niets gebeurd. Als Alonso langs kwam of als Alonso iemand in haalde dan stond iedereen op. Duidelijke populairste coureur. Max kreeg voornamelijk boe geroep.

Wat een belevenis was dit. Zelfs plek als gisteren maar minder parasols dus perfect uitzicht. Gewoon Top!!!

We hadden de hoop dat het hek open ging maar nee. Toch zagen we mensen op het circuit lopen dus richting hoofd tribune. Even hekje onder door, muurtje over en zo liepen we op het circuit zelf. Langs alle pitboxen. Alonso was populair. Langs de start en finish gelopen. Even de lijn aangetikt van startplaats van Max en toen door naar de pitbox van RedBull.

Ze waren bezig met het bord voor de winnaars foto en er werd gemeld: 5 minutes. En jawel daar was Verstappen!!! Uiteindelijk toch 1 mooie foto en 1 geweldig filmpje. Je ziet Max weglopen en vervolgens komt Hamilton zwaaiend voor bij. Een mooie afsluiting van een mooi raceweekeinde.

Toen op de automatische piloot richting trein. Mijn voeten begon ik te voelen maar. Nog eerder als gisteren begon de rij dus een barretje in. Effe wat drinken en patates bravas. Onder sangria verstaan ze hier rode wijn met fanta. Jeroen ging kijken naar de rij. Die was er nog dus nog wat drinken maar nee. Ze gingen dicht. Voordat je hebt afgerekend konden we uiteindelijk zo doorlopen op het station. De poortjes stonden open dus wederom geen kaartje gekocht.

En zo belanden we weer bij 4 Latas voor wat tapas en een afzakkertje en die hadden we nodig of niet. Het is maar net hoe je het bekijkt.

De Franse luchtverkeersleiders gaan dinsdag staken dus kan er niet via Frankrijk naar Brussel gevlogen worden. En dat melde Ryan Air via mail en we kunnen de vlucht kosteloos omboeken. Onderweg in de trein gingen we van 1 dag later uit dus woensdag ipv dinsdag maar niets is minder waar. Eerste volgende vlucht gaat…. Vrijdag. Dus eerst eten besteld en toen werden de werkgevers gebeld. Behalve ik, wij kennen geen wissel diensten dus Karin een mailtje gestuurd dat Barcelona iets langer wordt. Mama gebeld, die vind het echt niet erg dat ze 3 dagen langer op de katjes moet passen. Sjuul, de hond van Remy en Ramona mag ook tot zaterdag blijven. Morgen carparking bellen en een hotel zoeken want dat lukt vanavond niet. Niet omdat er geen hotels zijn maar omdat de afgelopen 2 dagen voelbaar zijn. Moe maar zo voldaan. Max gewonnen en 3 dagen langer Barcelona. Zoals Gina schreef: mini vakantie altijd leuk. Op zich wel maar het geregel…… maar goed zoals we dan zeggen: Kan je leuk vinden, kan je niet leuk vinden maar het tis zo!!!!

Groetjes,

Jeroen, Nicole, Remy en Ramona

1. Willem Krom:
    5 juni 2023
    Geen foto,s ?
  2. Jornic:
    5 juni 2023
    Hi Wim, ja alleen kwamen ze niet mee met het verhaal. Je kan ze vinden onder kopje foto’s en dan dag 3. Groetjes Nicole