Dag 07: Rustig dagje in Jeonju

18 april 2024 - Jeonju, Zuid-Korea

Wat staat vandaag op de agenda. Vrij weinig. We hebben niets interessants gevonden of we kijken niet goed. Besloten dat we wel zien waar we terecht komen. Richting het centrum dan maar.

We vinden een Parijs Banquettes en de croissantjes waren heerlijk. Volgende stop was Art Box. Een winkel vol snuisterijen. Te leuk om niet te kopen of te kitscherig om te laten liggen. Cadeautjes voor onder kerstboom zijn gekocht.

Lekker door het centrum gelopen in een zonnetje. Temperatuur is top. Morgen Busan kan waarschijnlijk de regenjas weer aan. Maar we hebben al mooier weer gehad dan te verwachten was.

En zo kwamen we Nambu Markt tegen. ‘s avonds veel eettentjes, echter alleen in het weekend.  Een rondje gelopen en verbaasd over de vis en vlees wat er verkocht wordt. Hele roggen. Ben benieuwd naar de markt in Busan.

Op ons gemak terug richt Hanok Village en in een tentje met tafeltje aan de straat, iets gedronken en mensen zitten kijken. Tevens Jeon besteld. Rundvlees omwikkeld in soort dunne pannenkoeken beslag. Smaakte verrassend lekker deze Koreaanse pannenkoek zoals zij het noemen.

We vonden een Koreaanse liquor store maar geen Soju Grapefruit. Kregen wel uitleg wat hij nog meer verkocht. De rijstwijnazijn laten we links liggen en door naar de supermarkt. C U Store. En deze ziet ons vaker. Hier verkopen ze wel Soju Grapefruit.

Relaxte dag. Straks denk ik toch weer de BBQ en morgen richting Busan. En nu, … nu zitten we op ons balkonnetje, half in het zonnetje aan de borrel (die ondertussen op is) te genieten. Wat wil een mens nog meer.

Ps. De BBQ was gewoon weer lekker!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Willem Krom:
    18 april 2024
    Mooie foto,s Jeroen en Nicole ,prettige
    Voortzetting van de reis !

Jouw reactie