Dag 09: Regenachtige dag in Busan

20 april 2024 - Busan, Zuid-Korea

Jeroen was vroeg wakker en kreeg een ingeving om tickets voor de sky capsule te bestellen. Dit kan 2 uur van te voren. Maar goed ook want kennelijk was alles uitverkocht t/m maandag. De slot tijd tussen half 10 en 10 was nog niet uitverkocht.

Voor we daar heen gingen we een kijkje nemen om de hoek van het hotel. Stuk of 5 dames allemaal met vis. Van rog tot zeeaal. Van zeester tot inktvis. Na wat onderhandeling pakt een dame een inktvis en….. ja dat tafereel hebben maar niet op film gezet. Ze had het vaker gedaan. Inktvis in een zakje met wat ijs in de koelbox en afrekenen. Drukke bedoening zo vroeg op de ochtend. We liepen op ons gemak naar de capsule. Even een koffiebroodje, croissantje en cappuccino voordat we de capsule in gingen.

Het zijn hele kleine karretjes die langs de kustlijn rijden als een soort monorail. Het uitzicht was ondanks de bewolking apart. Een Engelse vertelde later dat de afgelopen week de smog heel erg was en dat de regen het nu weer helder maakt. Al met al een leuk ritje naar… tja een heel klein plaatsje waar niets te beleven viel. Ook dit plaatsje is tegen een berg gebouwd. En de aannemers hier hebben denk een aanbieding. 5 flatgebouwen voor de prijs van 4. Even rondgelopen en met het strandtreintje weer terug.

Ondertussen was het conform weersvoorspelling gaan regenen. Dus wat gaan we doen? Besloten een restaurantje te zoeken waar we de sprintrace van F1 konden kijken.

Wederom een BBQ. Aan de ene kant, alweer aan de andere kant, best lekker. We zaten prima en hebben nog even contact gezocht met de bende die op dat moment net in het vliegtuig richting Lissabon zat. Zij gaan het mooiere weer tegemoet. Ach, we hadden gedacht dat we onze jassen vaker nodig hadden. We klagen niet.

Na de lunch…. Het ging harder regenen. Relax op de kamer, aflevering Blacklist (Netflix) en effe een powernap. Hé, het is vakantie.

Op internet niets te vinden of de drone show door zou gaan. Alleen maar de tijden: 20.00 en 22.00 uur. Het thema: science en de plaats Gwangnam Beach. We gingen ervoor. Eerst 15 minuten in stromende regen naar metrostation. 7 stops. Vanaf metro 900 meter richting strand. We staken over en we wilden een foto maken van de brug. We staan nog 5 sec stil of we hoorde over de speakers. Drone Show cancelled due to weather. Was te verwachten, maar als je niet gaat weetje het niet.

We kregen het ondertussen een beetje koud dus hier eten en dan metro naar hotel. Tja, we zagen alleen maar van die, je weet wel restaurants dus zo zaten we aan de Pork BBQ en de Soju. De glaasje hebben we nergens gevonden maar de bazin van dit restaurant gaf ons er 4 mee naar huis. Aardige Koreanen zijn er ook mits ze geen paraplu in hun handen hebben.

Volgens het weerbericht is het morgen de hele dag droog dus kunnen we naar Gamcheaon Village.

Ps. Wederom een paar filmpjes

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olaf En Gina En Femke Van Der Vliet:
    20 april 2024
    Hoi hoi ziet er allemaal goed uit.
  2. Jornic:
    21 april 2024
    Het is een apart land. Maar ondanks het weer ziet er inderdaad mooi uit.

Jouw reactie