Dag 12: Relaxt de stad in

6 september 2014 - Kota Kinabalu, Maleisië

Dag 12: Relaxt naar de stad

Het ontbijt buffet was zeer uitgebreid. Van croissant tot noodles. Van vers fruit tot nasi. Voor elk wat wils. En zo lagen we rond 09.30 bij het zwembad. Het is warm maar de lucht is grijs. En niet alleen vannacht maar ook 's ochtends een kleine regenbui. Toch even kunnen genieten.

Om 12.30 de shuttle naar het centrum van Kota Kinabalu. Als eerste Hard Rock shop gezocht. De halve stad is in aanbouw en zo ook Hard Rock. Deze hoopt begin 2015 open te gaan in een nieuw gebouw. Wij denken dat Kota Kinabalu over x aantal jaar een grote toeristen stad is met veel shoppingmalls, strandhotel en golfbanen.

Aan de river wat wat gedronken en toen naar Asia City waar we prima hebben gegeten  en gedronken voor nog geen euro 12. Iets andere prijzen als in Nexus. Daar weten ze wel wat de toerist wil en kan betalen.

Even op zijn Borneo's geshopt: druk druk druk. Maar, wel een waterdichte tas gescoord dus het was niet voor niets. Besloten niet op de shuttle te wachten maar een taxi te pakken. Zoon lief ging mee en lag omgekeerd met benen omhoog op de voorstel te slapen. Kan en mag hier allemaal. En als we deze taxi nog 3 keer nemen kunnen we beter weer gaan roken. De gassen die we roken kwamen niet van de auto's om ons heen. Waarom dan die sticker in de taxi was opgeplakt ? Geen idee ( zie foto's). Had niet veel uitgemaakt.

Het verkeer zat mee dus om 17.00 bij net zwembad. Lucht is opgeklaard en de temperatuur nog steeds lekker.

En toen eten, tja ..... We namen al carte  en het begon met de kreeftensoep die niet warm was. Oké, kan gebeuren. Die kwam opgewarmd terug tezamen niet het hoofdgerecht wat ook niet warm was. Nou zijn we geen zeikerds maar dit keer helaas wel. Goed, we hoefde niet te betalen en zijn naar de Sun Set Bar gelopen voor wat patatjes. Niet echt Maleis maat je moet wat. En de rest van de vakantie zitten we midden in de natuur en zal het alleen maar local food zijn.

Ondanks het eten, kan het slechter. Drankje aan de rand van het strand met het geluid van zee op de achtergrond. Voor nu proost !!!

@ Christina : in Borneo zijn heel veel soorten duizendpoten en op die foto was dat er een die heel harig en giftig was. Maar nee mam, de beestjes bleven buiten de Bungalow.

Groetjes,
Jeroen en Nicole