Dag 15: Koh Nang Yuan Island

22 februari 2018 - Koh Tao, Thailand

Na een heerlijk rustig ochtendje en de koffie zaten we rond 10.00 in de taxi richting Mae Haad pier. Het neurootje (ik) wilde weten waar we morgen moeten inchecken voor de boot. Na 4 keer te zijn doorverwezen zagen we Lompraya Check in. Dus..... je kan het maar weten.

Vervolgens neergestreken bij Breeze. Wat een welkome verrassing. De Tonijn- en Kip sandwich waren echt heel lekker. En veel, dus met een volle maag op zoek naar taxi boot.

Voor 400bath pp worden we naar Koh Nang Yuan gebracht en om 16.00 weer opgehaald. Koh Nang Yuan bestaat uit 3 eilandjes verbonden door een zandbank. Het schijnt een prachtige snorkelplek te zijn.

Volgens de boeken en het internet is het druk met oa. Heel veel oranje, rode zwemvesten met daarin meestal een Chinees, die graag wil leren snorkelen en met zijn alle bedachten dat doen we daar. Deze waarheid op internet klopt!!! Blijft apart om een Chinees helemaal ingepakt te zien bij 30 graden: lange trui, regen jas, zwemvest en helemaal in een deuk als ze zien dat ze afscheiding van de zon hebben op hun benen. Goed, het eiland is te vergelijken een groot terras, dus biertje, ananas juice en mensen kijken.

Maar, niet nadat we eerst zelf het water in zijn gegaan. Wat helder!!! Veel vissen maar niet heel bijzonder. Ik bedoel, mooi hoor maar het snorkelen bij het resort is mooier. Een van de eilanden heeft een viewpoint wat het bezoek aan het eiland meer laat voldoen aan de verwachting. Echter, omhoog is zo’n 15 minuten dus we wisten van te voren, dat gaat hem niet worden.

Na een heerlijke middag tegen 4 uur de boot in en terug naar het vasteland. Taxi aangehouden, wederom 400 Bath (euro 10) om bij je resort te komen. Ze weten de prijzen en ze kunnen het ook vragen want hoe kom je anders thuis?

Bij de villa gerelaxed en rond 19.30 taxi naar restaurant Barracuda. Volgens de website Thai  Fine dining. Fine dining in de definities van korte broek, hempje en slippers en een tafeltje op straat. Een waar verschil met gisterenavond. Bij een klein tentje met 1 man bediening / kok  waren 150 Bath kwijt alleen aan eten. Dit was ook “fijn dining”. Nu 1 voorgerecht voor dezelfde prijs, maar de barracuda Fish cakes, Samoa’s en een lekker stuk vlees waren een welkome afwisseling. Dat vond het schele katje ook. Ook zijn buikje was vol 😉

Morgen rustig inpakken en terug naar Bangkok.

Groetjes,

Jeroen en Nicole