Dag 14: Tabin NP, Wild Life?

8 september 2014 - Lahad Datu, Maleisië

Dag 14: Tabin NP, Wild Life?

Om 03.30 kregen we een wake up call van de receptie . Vroeg !!!!! Klopt, on 04.00 zaten we in de taxi. Nu bijna geen verkeer dus binnen het uur bij het vliegveld. Inchecken ging snel. Nog wat Ringit gepind en zo zaten we sneller als verwacht als eerste bij gate A11 voor de vlucht baar Lahad Datu van 06.20 uur. De aankomst was op een heel klein vliegveld. Dus binnen het uur na opstijgen zaten we in het busje naar Tabin NP.

De weg erheen zou een gravel road en dat voor 26 KM. Erger als de weg naar The Longhouse. En onderweg de eerste vogel: Horn Bill. Na 1,5 uur kwamen bij onze Lodge. En wat ziet er het hier ook geweldig uit. Eerst ontbijten en toen de Lodge. Maar, had ik niet gezegd ... Geen trappen meer!!!! Dus kregen wij de Hill Lodge nummer 2. Middels 62 treden ben je bij je terras, hahaha. Maar een mooi uitzicht.

Esrael, onze gids heeft ons het programma voor de aankomende dagen verteld en laat ik het zo zeggen: We hoeven ons niet te vervelen.

Om half elf stond de eerste Jungle Walk op het programma, incl Leech Sokken (bloedzuigers sokken). Esrael melde dat dat perfect was. Nic zag als eerste iets vreemd en bleek geen verdroogde bloem maar een insect. De naam? Vergeten. En ja Lotte, je vraag van gisteren of we nog apen gezien was nee maar na vandaag JA!!! Er was beweging in een boom. Ik denk dat we wel een klein uurtje naar moeder en haar baby en nog 3 andere jonge Gibbon aapjes. De jonkies waren echt aan het spelen van de ene tak naar de andere. En de moeder wilde haar baby meenemen maar die wilde ook spelen. Echt geweldig im te zien.

Om 12.15 waren weer bij de Lodge en hebben we heerlijk geluncht. Toen even lekker 1,5 geslapen en toen ik de eerste foto's zat te bekijken zag ik de eerste pig tail Makaak. Echt gaaf.

Toen de jeep in onderweg naar de Mud Volcano. In 2012 is deze uitgebarsten. Onderweg er naartoe zagen weer aapjes en diverse vogels. Soms zo klein dat ze weg waren voor wij ze zagen. De weg naar de vulkaan was maar 700 meter maar al zigzaggend door de modder. Gelukkig hadden we kaplaarzen aan. Bij de vulkaan hopen op dieren. Dieren zijn op zoek naar zout en het water is hier zout. Maar nee, geen van de 450 dwerg olifanten en geen van de 2000 orang oetans heeft zich laten zien. Terug zagen we heel wat Pig tail Makaken de weg oversteken. Ze gaan van het bos naar de palmplantages voor het fruit.

Ik zet nu het verslag erop omdat we na het eten nog een night drive hebben en ik niet weet hoe laat we terug zijn. En omdat we morgen om 06.30 de eerste hike hebben: Bird Watching.

En de foto's ... Die volgen zodra het kan. Er is WiFi maar niet zo snel.

@ Ria en Pierre: dat was een Monitor Lizzard, kunnen tot. 2,5 meter worden.

@ Corina, ik heb niet het idee dat ik bij jullie ben hahaha.

@ groep NV, goed te horen dat het weekendje geslaagd is!!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole