Dag 15: Wild Life again en een blauwe plek

9 september 2014 - Lahad Datu, Maleisië

Dag 15: Wild Life again en een blauwe plek

Ja, wel een paar foto's zijn gelukt te uploaden maar het signaal is zwak. Ben al blij als het verslag er op komt. Dus de rest van de foto's van gisteren en vandaag volgen zodra we beter internet hebben.

Gisterenavond de night drive. Knap hoe de gids al rijdend dieren ziet. Veel kleine vogels en nog net gespot voor hij het gras in ging, een mouse deer. Een varaan al slapend in de boom. Was een mooie rit.

Vanochtend dus de wekker vroeg. Kopje thee en aan de wandel. Weer veel vogels. Jammer dat ze ver zitten, daardoor zie je niet altijd de kleuren. En aan het eind weer een stuk of 8 Borneo gibbons die aan het slingeren waren van boom naar boom. Echt gaaf om te zien. En zo zaten we om 07.45 uur aan het ontbijt.

Na het ontbijt de jeep in op zoek naar Wild Life. Her en der wat vogels maar de rest liet zich niet zien. We zagen een nest van de orang oetan. Halverwege de jeep uit een 400 meter door de modder, boomstronken naar een waterval. Deze was best mooi en je kon er zwemmen. Maar, het was al balanceren op de takken etc laat staan op de rotsen. Dus hoe kom je ongehavend in het water en er weer uit? Niet zwemmen dus en na een tijdje weer richting jeep. Die stond niet op de plek dus liepen we naar de houten brug om in de schaduw te wachten.

En daar kwam de jeep. Ik wilde op zij  stappen om aan de kant te wachten. Ik stapte zeker maar lag vervolgens met een been door de brug heen. Ik dacht effe ik stort er door heen en daarna dacht ik: Ik zit vast. Maar, daar kon ik niet lang over nadenken daar Esrael mij er meteen uittrok. Goed been zit er nog aan en het is her en der gekneusd en ik zal er een mooie blauwe plek aan overhouden.

Na de lunch hebben effe een tukkie gedaan. En om half drie waren we bij de Foot Soak. Een voetenbadje gemaakt van allerlei kruiden die in het bos zijn te vinden. Een een modder masker voor het gezicht. Na een half uurtje waren de voetjes weer als nieuw. Toen verder gerelaxt bij het hoofdgebouw met biertje en colaatje. Want de WiFi is er wel en dan weer niet maar de drank voorziening is uitmuntend. Wachten tot we werden opgehaald voor de Dusk Tour. Net voor het donker  worden.

Het werd een hobbelige rit van 3 uur maar de moeite waard. Naast de kleine dieren: vogels, uil, luipaard kat en long tail Makaken waren er twee uitschieters. De eerst was een adelaar die een slang te pakken had en deze lekker aan het opeten was. Eerste de kop en dan zo naar binnen. En vervolgens twee dwerg olifanten. Ook gaaf, alleen die schrokken en gingen het bos is. Bijna bij de Lodge stonden we naar een flying lemur ( geen Nederland vertaling present, en soort vliegende kruising tussen een vleermuis en een eekhoorn) te kijken, echt een brul vanuit bos. Echter, deze olifant liet zich alleen horen niet zien.

Rond 19.30 diner en straks de nachtwandeling. Vooral ik ben benieuwd ...... Het viel mee. Ik vond spinnen groot maar Jeroen vond ze te klein om op de foto te zetten. Tja, het is maar hoe je het bekijkt. Verder een mouse deer, paar kikkers, milliliter (duizendpoot). Na een klein uurtje weer terug.

Morgen naar Sukau / Kinabatng  river. Maar dat is morgen. Net als de foto's hoop ik.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Janwaaijer:
    9 september 2014
    als je 2 maanden weg zou gaan word ik helemaal gek reisverslag no:115 maar harstikke luek gr pa
  2. Rene rietbergen:
    10 september 2014
    Sukau / Kinabatng river zal ook wel top worden, veel plezier en fotoooooooooooooooooooooooooooooooooos.
    gr René