Dag 19: One day in Bangkok. Talat Phlu & China Town

15 november 2023 - Bangkok, Thailand

Vanochtend eerst het ontbijt buffet. Prima verzorgd en is een croissantje brie best lekker. Ondertussen een Grab besteld. Tegen 10.00 waren we in Talat Phlu, op zoek naar een oud koffietentje met uitzicht op Wat Pak Nam.

Google Maps helpt je graag op weg. Maar op een oude markt komt geen auto en hield de route op. Dus op de gok gelopen. Dwars over de markt, tussen de kip, de vis, de hanenpoten, speelgoed, groente. Dit is zo mooi aan Bangkok. Plekken waar het lokale leven gewoon door gaat. En toen vonden we het tentje.

Twee Thai Milk Tea besteld. Uitzicht op de Boeddha. De man kwam wel even vragen hoe we hier zo beland waren. We volgen The Roaming Cook (Gary Butler) waar we ook mee op pad zijn geweest 2 jaar geleden. Op zijn YouTube kanaal vond je tips. En Gary die kon hij wel. Ook van hem kregen we een gave Facebook tip. Een pagina waar je een pdf kan downloaden met Walking tours. Door de onbekende wijken van Bangkok . Alleen de pdf downloaden lukt niet. Dus kan op het lijst voor een volgende keer.

Een andere tip is een oud bakkertje. maar, helaas zijn cakejes waren uitverkocht. We liepen verder op zoek naar de rivier. Kruip door sluip door. Echt heel leuk lopen. En daar was de tempel en de Boeddha. De zon liet zich niet zien maar de warmte liet zich wel voelen. De grote Boeddha, deze keer niet van dichtbij bekeken.

Even afkoelen met een drankje en taxi richting China Town. Op zoek naar een nieuwe Dim Sum tent. Deze bleek naast een andere favoriet te zitten. Wat was dit lekker. Dim Sum is altijd goed, ongeacht welk tijdstip. Vorig jaar in Trang als ontbijt. Maar deze….. echt goed van smaak. Garnaal, truffel, bladgoud, gyoza en mijn favoriet SnowCrab in gele curry. Heerlijk zitten eten. Even een andere smaak. De menu’s op de eilanden zijn hetzelfde, op toerisme gericht en dan is een andere smaak welkom.

Vervolgens door de straatjes van China Town geslenterd. De zon liet zich zien en werd warmer. We besloten tuktuk terug te nemen voor een duik in het zwembad. Even relaxen en toen tuktuk naar Baan Plee waar we weer heerlijk werden verwelkomd. Yotin was er en die hoopte dat zijn Tour niet doorging want hij wilde graag met ons blijven kletsen maar helaas zijn klanten waren aan de late kant.

Jeff was er wel. De fles jenever voor zijn verjaardag gegeven. Ondertussen kwam ook jazzy binnen met een Tour. Kwam Sky haar nieuwe collega Cherry voorstellen. Natuurlijk ook Chumpon. Gezellig druk, gezellig gezelschap en lekker eten. Laab Kai, Nam Tok Moo en Tom Yum Gong.

Door het restaurant naar Wang Lang gebracht en nu bij 342 bar op de vijfde verdieping een drankje met uitzicht op Bangkok. De Byoki Tower zien we in de verte. Wat Arun, Grand Palace. Genieten.

Morgen vroeg op. Chumpon neemt ons  mee voor een wandeling over de markt. En ‘s middags lunchen met Ann.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Inge v G:
    18 november 2023
    Heel, heel tof!!! Ben serieus nooit jaloers, maar als ik dit zo zie...... 😆
    Jullie doen echt geweldig gave dingen, meer dan gegund, mooie herinneringen maken, daar gaan we voor!
  2. Jornic:
    18 november 2023
    Dat laatste Inge, zoals wij zeggen: Spaar geen centen maar momenten.
    Nu ga ik uit kijken naar jullie reis. Dan kan ik jaloers met jullie meelezen!!!!