Dag 20: Making memories with Friends!!!

16 november 2023 - Bangkok, Thailand

We gaan deze ochtend met Chumpon naar de Wang Lang Market. Ik vroeg haar gisteren waar ik geroosterde rijstkorrels kan kopen voor Laab, om mee naar huis te nemen. Om 06.45 stuurt ze een filmpje dat ze deze voor ons aan het maken was. Hoe Lief? Tegen 08.30 kwam ze aanlopen en was zij de gids voor deze ochtend.

Eerst naar haar favoriete koffie tentje. Jeroen nam de Coffee Orange. Koude koffie met sinaasappelsap. Het was zeker niet slecht. Aparte smaak. Ergens lekker maar ook weer niet. We slenterde verder. Chumpon stopte voor chilli. Ook voor thuis. Bij de 7eleven liet ik haar de varkens bouillon zien. Nee, je moet deze nemen, en we kregen het zakje waarvan dachten dat het zout was in ons handen. Klein beetje ook voor Laab. Ben benieuwd hoe dat thuis uitpakt.

Chumpon kocht nog een pakketje van de grill. Zo’n pakketje in bananenblad die wij normaal zouden laten liggen. Op ons gemak naar het restaurant gelopen waar Chumpon om 10.00 moest werken. Het pakketje werd uitgepakt. Vis van de grill met de smaak van Fish Amok. Heerlijk, maar pittig……..

De jongen van het  restaurant was even vrij van werk en bracht ons terug naar de markt. Nog maar een rondjeover de markt  en daarna even relaxen op de kamer.

De Grab die we hadden besteld stond muur vast op de brug dus gecanceld en naar de weg gelopen. We hadden rond 13.00 afgesproken met Ann. Toen we er bijna waren wilde de taxi keren ivm eenrichtingsverkeer. We melden hem no, no. Stop we will walk. Wij wisten wel waren het was. We stappen uit, steken over en getoeter. Op zijn Nederlands antwoorden wij, rustig, niet zo. Maar het bleek Ann te zijn. Auto in en Tom ophalen. En ook Ap, hij was er vorige keer ook bij.

Waar we heen gingen? Geen idee, we zaten buiten Bangkok en geen herkenningspunt. Van de snelweg af en in een zijstraat parkeren en zo liepen. we in een tuin met veel koi karpers.

Aan tafel en ……….. er werd besteld. Geen bier haha maar heerlijke limonades. Lemon grass en ik had die van een paarse bloem. Eten werd ook besteld door Ann en Ap. En niet veel later stond de tafel vol:, Rijst, spek, kipkluifjes, noodle, ei met kokos (apart), vis, een schaal met van alles, papaya salade, lotusbloem salade, garnalen, Fish amok en wellicht ben ik nog iets vergeten.

De lotusbloem salade was het meest aparte. Qua smaak (lekker) maar vooral qua structuur. De rijstecracker met curry het minst. Maar de rest, heerlijk. Tijdens eten over van alles gehad. Ap zijn Engels is als mijn Thais dus dat is af en toe moeilijk. Maar Google translate to the rescue. Nieuw woord geleerd: Beautiful. maar let op hoe je het uitspreekt anders is het tegenovergestelde.

De lunch hebben wij deze keer hebben betaald (met moeite want dat wilde Ann niet). Kan wel wezen maar werkt wel 2 kanten op. Na het eetfestijn wilde Ann haar tempel laten zien maar die was vandaag dicht. Wel hebben we de vissen gevoerd. Blijft leuk en ergens ook een spektakel.Doorgereden naar een koffietentje. Nog wat zitten kletsen. En voor ik het vergeet. Ann had weer cadeautjes. Lieve portemonneetjes, onderzettertjes en een ring voor mij. Ze vind ons gewoon lief. Hij is mooi en in Nederland iets kleiner laten maken. We werden vlak bij de rivier afgezet.

We wilde daar wat eten maar zaten nog erg vol dus alleen wat drinken. Terug naar hotel, verslag tikken en wachten op Chumpon. Zijn moet toch 19.30 werken en komt dan deze kant op en dan gaan we samen nog wat drinken.

Zo zaten we bij 342 bar op de vijfde verdieping. Uitzicht op Bangkok. Wat gaan we dit missen. Het kwam nog even met bakken uit de hemel maar afkoelen, echt niet. Chumpon naar de taxi gebracht en nu lekker slapen. We vliegen zaterdag om 02.10 uur. Morgen laatste (bonus)dagje.