Dag 21: van Bangkok naar Huis. Same same but different

18 november 2023 - Schiphol, Nederland

Laatste dag. Geen zin om weg te gaan dus op ons gemak ontbijten en tas pakken. We hebben de airbnb voor vanavond geboekt zodat we rustig kunnen douchen. Op de markt een taartje gezocht maar niet gevonden.

Eerste stop, Baan Plern Dee om Chumpon een fijne verjaardag te wensen. En toen naar China Town. We werden wel even naar de MRT gebracht. In China Town Lampjes kopen en lekker eten. Dim Sum. Die zien ons volgende keer weer. Heerlijk rondgelopen en toen Tuktuk naar Rambuttri. Nog een keer Laab Tod Die gaan we thuis toch ook proberen te maken. Laatste borrel en met de Ferry naar Wat Arun.

Dit blijft een mooie tempel. Deze tempel zijn we deze vakantie maar 1 x tegen gekomen. Eerste de lampjes op de kamer gelegd en Jeroen riep me naar de trap. Jij gaat janken!!!! Want? Sky had geregeld dat er 2 ice bekertjes stonden met de namen Yindee en Knox omdat we die zo missen. Ja, traantje gelaten haha. Emotie persoontje, kan ik niets aan doen. En zo lief……!!!!!

Bij Baan Plern Dee eerst Sky bedankt en aan haar gevraagd of ze het taartje van de Starbucks op een bordje wil leggen met kaarsjes. Chumpon zat bij ons en snapte niet dat Jeroen wilde weten wat lekker was van de kaart. Hij besteld namelijk altijd het zelfde: Nam Tok Moo. En ineens het taartje en zingen. Ze was jarig.

Ohm had ook gezegd dat hij langs kwam en daar hebben we heerlijk mee zitten kletsen en biertje gedronken. Hij bestelde nog een gerechtje maar dat was niet aan ons besteld. Zie foto.

En toen werd het toch echt tijd om afscheid te nemen. Terwijl we naar de kamer liepen melde Preecha, de taxichauffeur, ik ben er al. Prima maar effe op ons gemak. Toen we hem buiten zagen werden we verwelkomd met een knuffel. Tegelijkertijd dacht ik mijn naam te horen. Ja, Priscilla (van de airbnb) stond op Balkon en melde dat ze de speculaasjes echt lekker vond. Wederom gezwaaid en naar de auto.

Preecha liet de speculaasjes zien. De helft was op. Nee, deze deelt hij niet met zijn vrouw. Te lekker. Hij vind ons zo gezellig dat hij de auto ging parkeren en ermee lopen.

Bij de ingang van de parkeergarage had elke verdieping ongeveer 5 plekken dus. Hoe lang zou het duren voor een plekkie? Niet lang je zet hem gewoon voor geparkeerde auto’s. Laat de auto van de handrem en als en andere er uit moet dan schuiven ze alle auto’s op. Oké, ook een oplossing.

Ingecheckt en nog wat gedronken met Preecha: Hij doet dit normaal nooit maar jullie zijn goede vrienden. Het is echt een lieverd en praat graag. Volgende keer weer speculaasjes. En pas toen we hem na de roltrap niet meer konden zien ging hij naar huis. Hoop ik, we hebben nog nooit zoveel gezwaaid.

Vakantie had weer alles wat we wilde. Heerlijk genoten en vandaag denk 10 keer de vraag moeten beantwoorden: wanneer komen jullie weer? Plannen voor november met Remy en Ramona en zeker ook nog andere plannen maar als we een weekje Bangkok in kunnen plannen…. Dat is er al geboekt voor we het door hebben.

Dank voor het meelezen, de reacties. Mama, papa en de buurtjes bedank voor het oppassen op de katjes en vissen.

Nu op Doha waar we het kleine broodje ad euro 24,00 links laten liggen en nu gaan boarden. Van Bangkok naar Amsterdam. Zojuist geland opde polderbaan. Naar huis. Same same but different.

จนกว่าจะถึงครั้งต่อไป

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Detische:
    18 november 2023
    Fijne terug reis. En op naar de volgende keer. Weer wat om te dromen. Groetjes Ria en Pierre
  2. Olagina:
    18 november 2023
    Welkom thuis . En we hebben weer heerlijk mee mogen genieten en lezen

Xxx
  3. Jornic: