Dag 7: Bergrit Samos

29 september 2021 - Pythagoreio, Griekenland

Gisteravond hadden we nog visite. Mini Knox had even wat tijd nodig om bij ons op balkon te komen. Ze leek wat bang, maar de tonijn won het van de angst. Haar zwart witte vriendje overwon ook de angst met als gevolg dat we vanochtend bij de Lidl kattenvoer hebben gehaald. Dit geven we aan de eigenaars van Cleonikki.

Na de boodschappen en de croissantjes de weg op richting de bergen. Dwars door de kleine dorpjes en hun kleine straatjes. En bochtig….. ja dat wagenziekte is toch niet zo fijn. Her en der wat foto’s geschoten. Ik had e.e.a. gelezen over de dorpjes maar denk dat Instagram het soms mooier voordoet als dat het lijkt want de verscholen tavernes met een panorama view op de bergen zijn we niet tegengekomen. Of hebben we gewoon gemist, kan ook. Neemt niet weg dat we wel door een mooie omgeving hebben gereden.

Bij ons appartementje eerst even bijkomen meteen glas cola en toen met de auto maar het strand. Zeker de laatste uurtjes was het heerlijk, beetje wind. Allebei even geslapen.

Vervolgens op het balkon een dobbeltje (Opa Prikkie, blijft een leuk spel) en na zo’n 6 dagen gebeurde het: Een schitterende met effect gegooide worp van mij maakte dat 1 dobbelsteen met effect werd opgevangen door Jeroen, er 4 keurig op tafel lagen en 1…… die rolde via het dak naar beneden in de Olijfboom. Even omlopen, even zoeken en de 6 dobbelstenen zijn weer compleet.

Douchen en richting Pythagorion. Voor de zekerheid de lange broek aan want de wind van vanmiddag werd wat krachtiger. En nu ik langs het strand zit te wachten op mijn Lamb Chops, ben ik ook blij dat mijn vest in de tas zit.

Nog een afzakkertje gehaald bij Ev Zhn, zal toch eens vragen wat dat betekent. Het was rustig dus Fotis (eigenaar) had tijd voor dit keer een serieus gesprek. Over de economie, de vluchtelingen etc. Ze bouwen hier op Samsons een vluchtelingen kamp waar 10.000 mensen kunnen worden gehuisvest terwijl Samos zelf 35.000 inwoners heeft. De vele soldaten heeft nog steeds te maken met Turkije. En hoe hard het werken is, zeker als het een normaal (voor Corona) seizoen zou zijn. Het was een gevarieerd gesprek.

Wederom gezellig. Inclusief zijn humor. Het bewijs dat hij vroeger in de Griekse eerste divisie heeft gespeeld, heeft hij van de week al laten zien.

Groetjes Jeroen en Nicole

1. Willem Krom:
    29 september 2021
    Mooie foto,s Jeroen en Nicole , leuke katten ! Moet je gewoon ontvoeren !