Dag 6: Kokkari - Samos

28 september 2021 - Pythagoreio, Griekenland

Het is nu 19.45 en ik zit met uitzicht op de haven op mijn telefoon dit verslag te tikken omdat Jeroen op de iPad Ajax-Besiktas zit te kijken.

Vandaag was de eerste stop: de Lidl. Paar croissantjes en wat water voor onderweg gehaald en richting Kokkari gereden. In 1998 waren we ook op Samos maar de foto's van toen riepen geen herinneringen op. We waren benieuwd of we iets van herkenning zouden zien.

Auto geparkeerd en door de kleine straatjes naar de haven gelopen. Een vrolijk plaatsje. Bakkie koffie in de zon met uitzicht op de plek waar Jeroen 23 jaar geleden heeft zitten vissen. En dat is dan het het enige wat bekend voor kwam.

Nog even wat rondgelopen en paar foto's gemaakt. De auto in om de weg langs de zee te vervolgen. We kwamen bij Navagos Beach Bar terecht. Volgens internet zou dit iets weg hebben van Ibiza. Nu zijn wij daar nooit geweest maar de muziek is / was niet Ibiza waardig. The Carpenters en dan in klassieke uitvoering. We lagen wel lekker.

Toch besloten we rond 15.00 terug te rijden naar Glicorisa Beach bar. De strand tent bij ons appartementje. Dit keer met auto ipv lopend naar beneden. En dat is wel een verademing.

Vervolgens: Een dobbeltje, een biertje, een verfrissende douche, een taxi chauffeur die de weg naar phytagorion beter kent dan ons, gezien hoe hard hij rijd, een armbandje gekocht, een glimlach bij een rij nep kaarsen in een zak langs de rand van een Restaurant, een glimlach omdat wij van de week een hond zagen die dacht dat hij deze kon uitpissen, een cappuccino, een biertje en een voetbalwedstrijd..... Dat is onze avond, genieten dus.

Groetjes Jeroen & Nicole

1. Guido en Cynthia:
    28 september 2021
    Dat er wat reisherinneringen zijn weggezakt na al jullie reizen in de afgelopen 23 jaar reizen, snap ik wel :)
    Des te leuker om Samos weer te ontdekken. Geniet lekker!
    Groetjes!
  2. Detische:
    28 september 2021
    Zo te lezen en de foto's hebben jullie naar je zin.
    Geniet ervan
    Groetjes Ria en Pierre
  3. Anita van Duren:
    28 september 2021
    Geniet er nog maar even van!!! Voordat je het weet zie je ons weer, hihi.
  4. Olagina:
    29 september 2021
    Ziet er rustig uit op de foto,s al Nederlanders tegen gekomen?
  5. Gonnij:
    29 september 2021
    Mooie foto’s zoals altijd geniet maar lekker.Wat een mooi kat weer