Dag 2: Foot & Food Tour

9 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Net terug van een heerlijke Food Tour samen met Nick die wij ‘s middags in zijn hostel zouden treffen.

Maar de dag begon voor ons met het nuttige (treinkaartjes ophalen) verenigen met het aangename (de wijk rond om Talad Noi verkennen). En zo liepen we rond 9 uur langs de eerst etens- en voedselkraampjes. In deze wijk zit veel .... noem het industrie. Dus naast de kraam met noodles wordt ter plekke een auto motor gerepareerd.

Kruip door, sluip door en daar was Hua Lampong train station. We overlegde wat nu de beste manier was om over te steken, gezien de drukte. Ik draaide om en zag DOB building en daarnaast juist .... 12 Go Asia. Het is allemaal niet zo moeilijk. Ondanks dat mij T-shirt de tekst: Keep Smiling weergeeft kon er bij de dame geen lachje af. Wel werd de fooienpot op de hoek van de tafel gezet. Goed, de trein tickets zijn ook binnen.

We stapte naar buiten en vroegen ons af of we metro Station exit 1 alvast moeten opzoeken daar dit het ontmoetingspunt van de Food Tour is. Nee, zei Jeroen we steken vanavond wel over en draaiden naar links om praktisch... juist exit 1 binnen te lopen. Ook weer geregeld.

We besloten de metro naar Lumphini Park te nemen. Mooi park, lekker om te acclimatiseren. Het leek een simpele wandeling te worden langs de varanen tot een man op ons afstapte, die meteen wilde weten waar we vandaan kwamen. Hij zei : “Ah, holanda, Kick Boxing, Ramon Dekkers”. Jeroen wist mij uit te leggen dat de bekendste Nederlandse Kick Boxer was in Thailand in de jaren 90. Kreeg zelfs een koninklijke onderscheiding.

Leuke feitjes dacht ik tot hij verder vertelde : hij was kick box masseur en pakte mijn rechter elleboog. Hij meldt: No Good. Frummelt wat aan de spieren waarbij je ongemerkt je vingers beweegt en als je dat voelt is het goed. Toen dacht ik nee niet links. Heb voor de vakantie een soort van Frozen Shoulder opgelopen. Moet oefeningen doen en kom zijwaarts niet verder dan een hoek van zeg 85 graden. Hij pakt mijn arm en meldt : oh... No No No. En vervolgens begint hij te masseren, te kraken etc. Pakt mijn armen en trekt deze naar achter. Ik dacht in een flits : Dat ging bij de fysio ook niet! Nu wel. Goed 15 min en een fooitje later .... ik kan mijn schouders draaien en mijn arm gaat verder omhoog. Lichtelijk verbaasd liep ik het park uit.

Onderweg ontbijtje gescoord langs de weg. 2 boordjes rijs met kip en garnaal en 1 koude thee voor 120 Bath / euro 3,00. Op ons gemak naar het guest house gelopen. Alle straatjes lijken op elkaar. Een lekker een koud biertje en cola met schitterde uitzicht vanaf het dak van het hotel.

Tegen vieren waren we bij Nick zijn Hostel. In de tuin de eerste indrukken uitgewisseld en vervolgens de tuk tuk in naar Eagles  Nest. Wederom een prachtig uitzicht op Wat Arun. De Mojito smaakte was ook weer prima ;-)

Om half zeven stonden we op de afgesproken plek en op het moment dat we (met name ik) ons afvroegen of we goed staan zagen we iemand met de Jeroen zijn naam op de laptop. Onze gidsen Fai en Bo heten ons welkom en de eerst stop was de ingang van China Town. Een beetje de geschiedenis mee gekregen en de tempel van de golden budah bekeken. Je kon daar een vraag stellen aan de budahd. Vervolgens de stokjes schudden en zou dan 1 stokje uitvallende met een nummer. Nick had 2, ik 3 pogingen nodig. Het nummer op het stokje verwees naar een Chinees tekst. Deze tekst kwam aardig overeen, mits je deze ook zelf op de juiste manier uitgelegde, met de vraag die je aan de budah had gesteld.

Met deze informatie maar China Town gelopen en de eerste stop: 3 x een verfrissend fruit soort op ijs. Vervolgens een rijkste dumpling met geroosterde rettich. Goed begin van deze Food Tour. De andere gerechten waren: Pepersoep met buikspek (heerlijk, favoriet van de heren). Pad Thai op noord Thaise manier dus met mini garnaaltjes in schil. Spicy Mint Pork (mijn favoriet) en waarbij Nick zich oprecht afvroeg waarom dit met stokjes werd gegeten. Omelet van mosselen, dessert van zoete ei en sesam bolletje in gember thee.

Heerlijk. Alleen het laatste dessert niet. Althans, vond ik. Maar ik houd niet van gember. Dat melde Nick ook maar die kwam daar gauw op terug en vond dit net als Jeroen een van de lekkerste gerechten. Een warm dessert als afsluiter van de maaltijd om je lichaam te ontdoen van vet. Dat je  het weet.....

De geuren en kleuren van China Town lieten we achter zodra we met zijn vijven in de tuk tuk stapte, op weg naar een River bar. Ineens leken de straatjes verdacht veel op onze wijk. En jawel, ons guest house was de River bar. Fai dacht we een geintje maakte, nee dus.

Met een prachtig uitzicht op Bangkok bij Night afscheid genomen van Fai en Bo en de tuk tuk in naar Rambutti. Na een afzakkertje wenste we Nick een goede nacht. Morgen ochtend komt hij naar ons toe en vanaf hier gaan we naar de fiets Tour. Heerlijke dag, nu voldaan ons bedje in.

Welterusten !!!

Groetjes,

Jeroen, Nick en Nicole

1. Corina:
    9 februari 2018
    Een super goed begin van jullie vakantie!
    Grappig, hebben ze daar ook het programma Wie is de mol? Hahaha ...
    Have fun xx
  2. Gonnij:
    10 februari 2018
    Hoe is het nu met je arm het is wel appart,jullie genietenhet is van jullie gezichten af te lezen alle drie
  3. Olagina:
    11 februari 2018