Dag 1: Van Min 4 naar Plus 30!!! Bangkok we have arrived!!!

8 februari 2018 - Bangkok, Thailand

Eindelijk .... eindelijk waren we op Schiphol. Keurig gebracht door Gina (Thanks!!!). Wellicht iets te vroeg maar ik heb toch nog een beetje last van vakantie stress, dus was dat niet zo erg.

Inchecken verliep vlot, net als douane en controle en zo zaten we 11.30 aan de uitsmijter, biertje en bitter lemon. Tegen 1 uur stapte Nick door de douane. Mijn collega die een half uur later ook richting Bangkok vliegt. Nu echt een toast op de vakantie . Oké, hij wint : 3 maanden versus 3 weken .... qua periode dan. Want qua vliegtuig wonnen wij.Groter als een A380 is er niet. Nick vertrok van gate G7 en wij vanaf gate G9. We hebben nog gezwaaid !!! Vrijdag hebben we een afspraak staan. En toen was het take off naar Dubai.

De A380 is groot!!! Behoorlijk wat ruimte en WiFi aan boord!!! Curry smaakte prima en na 6,5 uur waren we in Dubai. Nu echt het vakantiegevoel. Groot AirPort. Met de 2e helft van Roda JC - Ajax op de ene TV en NBA Basketbal op een andere komen we de 2,5 uur wachten op onze vlucht naar Bangkok, wel door.

Tweede vlucht behoorlijk wat turbulentie en op tijd geland. Douane en bagage verliep redelijk en vervolgens op zoek naar True. Echt? Ja, Jeroen heeft een Thaise simkaart aangeschaft. Vervolgens naar uitgang 4 en daar himg een papiertje met onze naam. Binnen 10 min was de chauffeur er en met de limo service naar ons Hotel.

De eerste beelden van Bangkok kwamen langs. En toen we uitstapte ook de geuren en kleuren. Even de smalle straatjes in. Chauffeur hadden goede stuurmanskunsten en na nog 20 meter lopen en waren we in The River View Guest House. Ligt wat verscholen dus je moet het even weten. Slippers en korte broek gepakt en naar de 8ste verdieping voor een snack een een koud drankje met uitzicht op de Chao Praya River. Toen toch maar een kleine power nap.

Tuk Tuk in richting secret bar. Een mojito voor mij. Moet niet gekker worden. Sinds de chemo eet ik pittiger maar die rum smaakt ook. Kwam goed uit want vanuit daar door naar Err Restaurant (ontdekt via Netflix serie “somebody feed Phill”) en daar de Err cocktail geprobeerd. Wederom met rum, smaakte ook. Moet echt niet gekker worden. Haha. En Wauw, wat lekker!!! Te vergelijken met Ron Blauw Azië maar dan stukken goedkoper. Kleine gerechtjes stuk voor stuk verrassend lekker. De een nog lekkerder dan de ander. Met voldaan gevoel de Tuk Tuk in. Het was weer even zoeken maar nu bakkie koffie op de 8ste verdieping en morgen..... Morgen, Food Tour door China Town en .... Genieten!! Welterusten.

Groetjes,Jeroen en Nicole

1. Angela:
    8 februari 2018
    Veel plezier,en geniet ervan.
  2. Gert-Jan:
    Heel veel plezier!!!!
  3. Ramona:
    8 februari 2018
    Ziet er super uit! Genieten!!!
  4. Gonnij:
    8 februari 2018
    Jij en rum nou jaslaap je lekker.Jeroen dat was die lege kip he
  5. Wendy:
    8 februari 2018
    Lekker hoor! geniet ervan.
  6. Wendy:
    Veel plezier! Maar, wat is: true? Xx Lotte ❤️
  7. Eric spreeuw:
    8 februari 2018
    Veel plezier en geniet er lekker van
  8. Dennis en Janine:
    8 februari 2018
    Klinkt als een goed begin, geniet ervan. En veel plezier nog!!!!!
  9. Detische:
    8 februari 2018
    Wauw, fijn om te lezen dat jullie genieten. Nicole ik hoor je graag zeggen: lekker wat rum gedronken. We wachten af op jullie volgende reisverhaal. Geniet
    Vele groetjes Ria en Pierre
  10. Kees:
    8 februari 2018
    Hele mooie tijd toegewenst en geniet met volle teugen. Zoals van ouds!!
  11. Renate:
    8 februari 2018
    Fantastisch. Ik kijk nu al uit naar het volgende verslag.
    Lekker genieten samen!😘
  12. Klaas de Waal:
    9 februari 2018
    Leuke verslagen over de eerste dagen. Het voelt als weer terug zijn in Bangkok in mijn werkzame leven.
  13. Alfred van Dijk:
    9 februari 2018