Dag 01: Back in Bangkok

15 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

We zij er weer: Thailand!!!! Het begon vrij relaxed. Effe over tweeën liepen we richting bus en klokslag 15.00 uur stonden we achter de douane. Nergens een rij, nergens chaos, gewoon relaxed . Gevolg: we hadden wat tijd tot boarden (20.00 uur) te overbruggen.

Diverse opties door geappt gekregen. Van uitgebreid dineren tot potje scrabble. Rondleiding Schiphol geheel verzorgd door Jeroen of gewoon shoppen. Het werd van alles een beetje. De Green curry liet even op zich wachten maar was een prima maaltijd.

We boarden op tijd maar het verliep wel chaotisch dus niet op tijd de lucht in maar na een op zich prima vlucht van zeg 11 uur wel op tijd in Bangkok. Temperatuur rond de 29 graden maar bewolkt en windje. Geen straf om zo aan het Thaise weer te wennen

Paar jaar geleden Bank leren kennen. Hij heeft zijn eigen taxi bedrijfje en hij stuurde vandaag zijn broer om ons op te halen. Over 2 weken brengt hij ons wel naar Trat (ivm Ferry naar het eiland Koh Kood).

En zo stonden we rond 14.30 weer bij het restaurant Baan Plern Dee en werden zeer hartelijk ontvangen door Ohm. Maar ook door Roseapple (haar echte naam weet ik effe niet). Of we meteen wilde Inchecken in de  Canal House? Nee, eerste een Chang voor Jeroen en de eerste Thai Milk Tea voor mij. Als of we elkaar vorige week nog hebben gezien raakte we meteen weer in gesprek met Ohm die ons aan iedereen voorstelde. Zijn bedrijfje Hidden Bangkok Tours doet het goed. Afgelopen februari 1 boot, nu 3. Hij had alvast een snack op de markt gehaald….soort Dumplings. En dan weet je, dit komt goed de aankomende weken (qua eten). Ohm ging nog wat buiten de kaart om bestellen. Zurige kip met ….. Laten we het een vleugje  “Aroy” (Thais voor lekker).

Onze guest house ligt in Thonburi en je zit wat meer tussen de locals. Heerlijk om te zien hoe kinderen in de Klong  (rivier) zwemmen en zich vermaken met een piepschuimen doos. En dat tussen de vele catfish en monitor lizards.

Sleutel ligt onder blauwe pot. Maar oma liep toch even mee. En zo zaten we heerlijk op ons balkonnetje waar de slaap het toch begon te winnen. Wekker gezet en effe plat.

Na de douche naar 7eleven voor de boodschappen en door naar Baan Plern Dee voor de eerste Laab Kai en Nam Tok Moo. Heerlijk gegeten. Wel een gevalletje te veel om op te eten maar te lekker om laten staan.  Straks koffie op balkon. En dan lekker slapen en morgen…. Keus genoeg en teveel, op de planning maar we beginnen met de Chatuchak Weekend Market.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Detische:
    15 oktober 2022
    Fijne vakantie weer in Thailand. Geniet er van ik begrijp dat ze jullie al kennen hahahaha. Dat is wel makkelijk hé.
    Groetjes Ria en Pierre
  2. Olagina:
    15 oktober 2022
    Heerlijk om weer mee te mogen lezen met jullie avonturen.
    Geniet er lekker van.
    Xxxxxxjes van ons
  3. Janine:
    Fijne vakantie, veel plezier
  4. Ramona:
    15 oktober 2022
    Oh wat ziet die laab er goed uit. Water loopt me in de mond. Heerlijk geniet ervan. We kijken weer uit naar de reisverhalen 😘
  5. Robert:
    Ziet er weer goed uit !! Heerlijk genieten ervan en we lezen mee 👍
  6. Yolanda Jak-de jong:
    Heel veel plezier 😘
  7. Kees:
    15 oktober 2022
    THAILAND eindelijk weer... maak er een feestje van... maar dat zal best wel lukken.

Mooie reis ...
  8. Corina:
    15 oktober 2022
    Fijne vakantie. Heerlijk genieten!
  9. Klaas de Waal:
    15 oktober 2022
    ziet er weer als vanouds uit dit beginnetje.
    veel plezier en smakelijk eten,