Dag 02: (Food) Market (Food)

16 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

De eerste longtail boten kwamen al rond 05.30 langs en je hoort ze van verre aankomen. Op zich lekker wakker worden. We zaten dus vroeg met koffie op balkon. Waar het best fris was. De bewolking zou de hele dag aanhouden.

We gingen op weg naar het oude vrouwtje voor Thai Tea Milk & sinaasappelsap. Mijn trui was toch te warm. Eenmaal op straat was het benauwd en windstil.

De  MRT (Thaise metro) heeft denk geen problemen met de elektriciteit: airco stond op standje koud. Half uurtje en we liepen op de Chatuchak Weekend Market. Eerst maar ontbijten. Keus was snel gemaakt. Jeroen Fried Rice met garnaaltjes en ik de noodlening met wonton en krab. Tja, gewoon lekker. Vervolgens slenteren over de markt. Het lijkt allemaal wat opgeknapt na Corona. Maar nog steeds dezelfde standjes met koopwaar en van elke minimaal 10.

Ook qua aanbiedingen qua massage. We pofte in de stoel voor een uurtje voetmassage , lees uurtje doezelen. Ik sliep echt bijna. Jeroen zijn schouders werden ook aardig onderhanden genomen. Kiest hij zelf voor. Met nieuwe voetjes verder de markt op.

De dierenafdeling is niet meer of konden we niet vinden dus na wat drinken via het park naar de MRT gelopen. Bij Hua Lamhpong uitgestapt om daar over te stappen in de eerste tuktuk. 4 man hielpen de oude man met het adres en zo liepen rond 14.30 Ann Guay binnen. De oplettende lezer weet dat dit een van onze favorieten is. Runny Egg. Ann was er niet. Vrije dag maar we treffen haar van de week.

Eerst wonton en gefrituurde kippenhuid. De laatste is ‘s avonds altijd uitverkocht. Daar kan je ook in een zakje van verkopen als chips ipv een soort voorgerecht. Echt lekker en dan…. Runny Egg. Noodles zowel gebakken, gestoomd als gefrituurd met kip , groenten en een rauw ei. Vervolgens aanvullen met Chili saus, chilli flakes, peper, azijn en suiker. Roeren en …. Genieten. Wat is dat toch abnormaal lekker. Grote Chang en een cola en dat voor nog euro 10. Dag budget gaat goed haha!!!

Dat moet het oude mannetje van de tuktuk ook gedacht hebben. Hij hield zich vast aan 150 bath. Hij begon op 200. En die 150 bath Is op zich een prima prijs voor het ritje naar de pier van Wat Arun. Maar het is het spelletje.

De afgelopen tijd heeft het best geregend in Bangkok. Water in  de Chao Praya rivier staat hoog. Dat het erger was als we dachten zagen we bij de pier. Alles onder water. Restaurantje was weg. Over de zandzakken naar de boot . En voor 5 Bath pp werden we naar de overkant gebracht. Wat Arun lag er vanher water wat mistroostig bij. Tja, alles is mooier als de zon schijnt. Van de week nemen we een kijkje,We liepen door naar Canal House. Restaurant is dicht op zondag. Dus op balkon wat gerelaxed. Foto’s, blog, vissen eten geven. Straks ergens wat eten en dan zit deze dag erop.

Ohm appte net, morgen 10.00 uur de boat. Ben benieuwd.

En natuurlijk dank voor de reacties. Leuk dat jullie meelezen!!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

Pas. Voor de liefhebber, heb 3 videootjes geüpload.

1. Klaas de Waal:
    16 oktober 2022
    Dit was een typische dag om wat kleine zaken te eten dacht ik!
  2. Francis:
    16 oktober 2022
    Ik ben benieuwd naar de Runny Egg.
    Die ga ik zeker proberen!
  3. Wendy:
    16 oktober 2022
    Hoi Nic, de oplettende lezer leest dat de runny egg nieuw is, andere jaren was de running egg favoriet. 😂😂😂
    Nou ja, als het maar smaakt. Groetjes Wendy