Dag 01: We zijn weer in Bangkok! En dat vinden wij niet erg….

28 oktober 2023 - Bangkok, Thailand

Eerst even de standaards: 12.00 van huis en voor 13:00 waren we achter de douane en zaten we aan de lunch en het eerste biertje. Alles ging vrij soepel. Een verschil met de laatste keer. Regen!!! En daar we niet zeiknat het vliegtuig in wilden stappen, de poncho gepakt. A poncho on the first day, Keeps the rain away. Wie weet, het regenseizoenen  bijna ten einde.

Op tijd weg, op tijd in Doha. Prima vlucht. Chicken was uitverkocht. De beef was prima te doen. De beenruimte top maar de stoelruimte….. Smal, dus tijdens eten even opletten wie wanneer zijn arm omhoog doet. Let je effe niet op dan hoek je, je buurman of vrouw.

Na 5 uur en 3 kwartier in Doha en vrij snel zaten we bij gate B. Onderweg naar de gate geen food court of iets gezien, alleen een Starbucks. Wel winkels van alle merken die je maar kan verzinnen. Merken waar mij creditcard nee tegen zegt, qua prijs.

Na boarden nog lang stilgestaan en met 3 kwartier vertraging gingen we op weg, naar Bangkok. Vanwege? …. Geen idee. Qatar Airways had wel een pauze muziekje opgezet. Vanaf binnen stappen tot taxiën werd dit nummer na elke 3 minuten weer afgespeeld. Neem een klassiek liedje in je hoofd en dan weet je waar wij ongeveer 1,5 uur naar hebben geluisterd.

Vertraging werd goed gemaakt, net als de stoelruimte. Beetje kunnen slapen en vanaf landen hield Preecha onze taxichauffeur ons op de hoogte waar hij reed. Tot op de minuut zie foto. Vorig jaar zou hij  ons naar vliegveld brengen maar zijn auto ging stuk. Jeroen melde toen, volgende keer app ik je. Jeroen houd zijn woord. En hij helemaal blij want dinsdag brengt hij  ons ook weer weg. Ik minder. Want de voorwaarden was biertje en een koud colaatje en je raad het al, alleen een big Chang.

Boven Priscilla Ice Cream hebben we onze leuke, schone, knusse appartementje. Ja ze verwachten ons maar welke kamer wil je? Sky Indy had alles geregeld en haar moesten we ook betalen. Dus even opgefrist en richting restaurantje. Chom kwam aan rennen, Kitty verbaasd, Ohm kwam ons met open armen tegemoet en Jeff was even blijven zitten ook al hadden we vertraging. Met Oma gaat het goed. Een warm welkom. Effe kletsen wat drinken en toen lekker douchen.

Chom kwam naar ons en zo gingen we naar Jodd Fairs De avond markt maar we werden bij de oudste afgezet ipv de nieuwste. Beetje gelopen, beetje gedronken en toen tuk tuk naar Rambuttri om wat te eten. Heerlijk Laab Tod balletjes, Isaan worst en groenten met 3 dips. Echt lekker. Qua communiceren moeten we even een manier vinden. Maar Chom (of Chumpon) heeft het naar haar zin. En morgen hebben we een extra tolk bij ons. Jazz…..

De tuk tuk had lekker muziek aan en disco licht dus Jeroen vroeg een nummer aan. 2 tuk tuks naast ons met kinderen vond ons wel grappig denk ik. Een meisje was echt verbaasd dat wij meezongen. Om nu te zeggen dat we tekst kennen of weten waar het over gaat. Nee, maar het fonetisch mee zingen gaat ons goed af.

Ik ben vast een indruk of een leuke anekdote vergeten over vandaag maar de slaap wint het van het verslag. Welterusten en morgen start onze vakantie echt.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    28 oktober 2023
    Leuk start verhaal en goede ontvangst in Bangkok. Fijne frisse meid die met jullie is. Het ziet er allemaal weer vertrouwd uit. Veel plezier buurtjes.
  2. Olaf Gina Femke:
    28 oktober 2023
    heerlijk om weer mee te
    kunnen genieten. NIC heb je nu wel je colaatje op.
    gr van ons