Dag 07: Laatste dag Barcelona, Laatse Tapas!!!

8 juni 2023 - Barcelona, Spanje

De laatste dag, tenzij Rayanair weer roet in het eten gooit. De ene helft van de bende ging weer naar strand. De ander helft, wij, liepen maar Musuem Nacional de Art. Deze ligt boven het plein. Dit keer wel roltrappen en dat loopt toch makkelijker omhoog.

Halverwege liggen de fonteinen. Er zat water in maar de shows ‘s avonds zijn afgelast ivm de aanhoudende droogte.

Boven een schitterend uitzicht over Barcelona. Het was helder weer en warmer als gisteren. Boven kon je naar Montjuïc lopen maar dat was te ver. Olympisch stad was wel te doen maar boven aangekomen liepen we tegen de rijen aan van concertgangers. Beyoncé treed vanavond op. Nu snapte we ook de uitgedoste mensen om ons heen.

Op ons gemak weer naar beneden gelopen, genietend van de uitzichten.

Metro in richting Place de Catalunya en opzoek naar de markt. Meteen in het begin loopt het water ons in de mond. Hoeveel ham wil je hebben? We zagen meteen een bar en er kwam plek vrij dus zitten. Crab met avocado , Tuna Tataki, Steak Tartare en Tartare van Tonijn. Kost wat maar heerlijk zitten eten. De markt verder verkent van worst tot vis.

Mijn verkoudheid liet van zich horen dus ik wilde graag effe een powernap doen. De temperatuur hier wisselt op de dag en per dag.  Vanavond voor het eerst zonder trui terug gelopen naar het appartement.

Rond 18.00 de metro richting wijk El Born genomen. Daar troffen we Remy en Ramona. We liepen naar een van hun favorieten tentjes voor Tapas. Gereserveerd voor 20.00 dus eerst effe wat drinken en door de wijk lopen. Een gezellige wijk.

We streken er bij El Set en bestelde de tapas. OMG wat was dat lekker. Brood met tomaat, zo simpel zo lekker. Belota ham, zijn geld waard! Carpaccio, ansjovis, geitenkaas in bladerdeeg en pittige geitenkaas die vooral door Ramona en Jeroen konden waarderen. Als laatste kwam de Catalaans kaasplank voorbij. Het kon er nog net bij. Gelukkig want het was echt lekker.

Morgen vliegen we terug naar Brussel en dan via Limburg naar huis. Naar de katjes!!!

Nu zitten we nog aan de borrel in het appartement en kunnen we terug kijken op een mooie week. De formule 1 was de reden om te gaan. Ryanair was de reden om langer te blijven. Barcelona is de reden om ooit terug te komen!!!!
Hasta La Próxima!!!!

Groetjes namens de bende,

Jeroen, Nicole, Remy en Ramona

1. Detische:
    9 juni 2023
    Jullie hebben genoten. Heel belangrijk. Max heeft zich weer van zijn beste kant laten zien.
    En nu Rayanair nog. Goede vlucht en een goede thuiskomst.
  2. Willem Krom:
    9 juni 2023
    Wederom genoten van de mooie foto,s zou zeggen
    Behouden thuiskomst en tot ziens !