Dag 02: Talat Phlu, Green Lung in Bangkok with Chumpon & Jazz

29 oktober 2023 - Bangkok, Thailand

Veel foto’s van een veel te leuke dag.

Na koffie op het balkon, kwam Chumpon met een cadeautje. Een tas voor mij en een bedel voor Jeroen. Lief. Jeroen en zij gingen naar de kapper die ook Jeroen zijn ketting kon maken. Daarna was het wachten op Jazz en gingen we met zijn vieren met tuktuk naar de wijk Talat Phlu voor ontbijt.

Nee, geen gewoon ontbijtje maar rijst BBQ pork, crispy pork en 2 x een bouillon met beef en de andere met orgaan. Die laatste wat minder maar de bouillon was perfect op smaak. Dus ik was blij, begon meteen met heerlijk eten.

Een dumping met bosui is het gerecht van deze wijk. Ik dacht kom maar door maar na 1 hap was ik op zoek naar servetje. Ook niet Jeroen zijn ding dus Jazz had er meer. Overgestoken naar een koffietentje zat daar kennelijk al meer dan 100 jaar. De chai-Yen (Thai Milk Tea) heerlijk!!! Taxi in richting Green Lung

Pontje bij Klong Toei genomen naar het groene gedeelte van Bangkok. Fietsen geregeld en zo nam Jazz ons mee naar het park met de ene Nederlander na de andere. Het seizoen is bijna begonnen. Paar mooie stops gemaakt. Bij een stop moesten we een fiets mee nemen. Zie de foto’s. Fiets op de grond + zelf er bij gaan liggen = lol. Wat heb ik gelachen en de foto’s zijn echt leuk.

We fietsen verder via de smalle paadjes waar je je evenwicht moet bewaren. Het was warm en bij de tempel een paar spetters. Maar regen mochten het niet noemen. Het was eerder verkoeling. Mijn rode gezicht van de warmte en mijn haar…. Waarom? Waarom föhn ik het? Haha.

Bij een heel leuk koffie tentje nog wat gedronken. De sokken aan Jazz gegeven hij was weer blij. Ook met de speculaasjes. Onderweg nog een colaatje en een illegaal biertje. Het is de laatste dag van een boeddhistische, dus men mag geen alcohol verkopen. Jeroen drinkt het biertje om de hoek op. Terug gefietst naar de haven en vanuit daar richting Baan Plee. Jazz mocht zich bij Chumpon opfrissen en ging daarna werken. Foodtour. Bij Priscilla ijsje gehaald. Dragon Fruit ijs, o wat was dat lekker. De banaan hazelnoot van Jeroen was ook lekker. Op de kamer lonkte mijn bed. Dus powernap en een frissende douche. Aan de warmte en beetje jetlag zijn we nog niet gewend. Kan ook niet na 1 dag.

Om 18.30 met Chumpon tuktuk naar Ann Guay. Voor de oplettende lezer: Runny Egg. Met een Thai op pad merk je ook dat je als toerist meer betaald voor bijv tuktuk haha. We moesten de tuktuk wel even de weg wijzen. Het was druk te zien aan de rij voor het restaurant. We liepen via het steegje naar achter. Ik tikte Ann op haar schouder en ze was verrast. Er werd meteen een tafel geregeld en runny egg. En ja weer, geweldig of in het fonetisch Thai: Cha Nook!!! Wat is dat toch lekker. Ook hier een soort thuis komen. Cadeautjes uitgewisseld en besloten voor een afzakkertje op Rambuttri te halen. Ann gaf ons een lift. De zaken van Ann gaan goed. 3e winkel plus airbnb is in mei klaar dus gisteren heeft ze haar nieuwe auto opgehaald. Zaken gaan goed. Het is haar gegund.

Alleen, net als vanmiddag, no alcohol. Dus afgesloten met koffie. Tuktuk en nu lekker op de kamer. Nou lekker….. Ajax staat 4 - 2 na 66 minuten achter hoor ik net op radio 1.

Dank voor de reacties. Inderdaad Klaas, Het voelt allemaal als vertrouwd aan. 10 jaar Kees? Wat gaat toch snel. De colaatjes gaan hier op Gina, haha.

Morgen gaan we op pad met Chumpon, die samen met ons geniet van haar speciaal voor ons vrij genomen dagen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    30 oktober 2023
    Weer een hele fijne indruk van Bangkok en de vrienden gekregen. Mooie, leuke hilarische en gezellige foto's. Passen jullie op met te veel doen in de eerste dagen want jullie zagen er redelijk moe uit. Het was weer een waar eet festijn zo te lezen en te zien. De buurt doet zeer fijn en lokaal aan! Rustig aan doen en veel plezier in de komende dagen>