Dag 01: Duurt effe…. Maar dan ben je in Thailand!

25 januari 2022 - Tambon Kammala, Thailand

De eerste anekdote voor onze reis naar Thailand is een feit. De Thailand Pass heeft even geduurd maar de PCR test ook. Zondagochtend testen en Jeroen kreeg om 16.10 uur bericht: Negatief. Dan zou die van mij ook wel zo komen…. Toch? Goed iets met een tikfout in mailadres en om 18.30 uur had ik ook mijn PCR test uitslag. Ook ik negatief. Mensen die mij kennen…. Echt een heerlijke middag gehad!!!

Gisteravond nog even genoten van de verhalen over Lapland van Remy & Ramona en na een prima nacht stapte we om 10.10 uur naar buiten (immers, het advies is 4 uur van te voren op Schiphol te zijn). En om 10.52 uur stonden we achter de douane. Dat ging soepel zeg maar. Wel veel documenten moeten laten zien, maar het is erg rustig.

De A380 is een groot vliegtuig maar zat zeker niet vol. Op een hele rij van 10 stoelen denk ik gemiddeld 2 a 3 passagiers. Dus allebei 3 stoelen waardoor we heerlijke hebben kunnen liggen, na de lekkere kip met risotto. Op tijd in Dubai en na een drankje hopen op zo’n zelfde vlucht.

Nee, deze keer zat vliegtuig vol. Op zich niet erg maar was anders. Anders, meer rumoer, of we waren gewoon moe. Na nog eens 6 uur touchdown in Phuket.

Niet onze eerste keus qua plek in Thailand. Maar alleen via Phuket Sandbox kunnen we (nu) Thailand in. Wat inhoud, mits negatief getest een week op dit eiland en daarna kunnen we door.

En toen de route naar de taxi. Strak georganiseerd met een beetje houtje touwtje, op zijn Thais. Stop 1: plaatsnemen en druk uitziende vrouwtjes willen je Thailand Pass en Pcr test zien (niet dat ze kijken). Akkoord dan stop 2: Nu wordt PCR test en thaiplass wel goed bekeken. Akkoord, stap 3 : Immigratie. Stap 4: Baggage. Stap 5: Sim kaart geregeld. Stap 6: Inchecken voor de PCR test op vliegveld. Stap 7: U stapt naar buiten om, in 30 graden een wattenstaafje in je neus te krijgen. En laatste stap, je meldt je hotel naam, deze wordt omgeroepen en dan de taxi in richting hotel. En dat alles binnen 1 uur vanaf landen. Dus prima.

Hotel ziet er op eerste gezicht Top uit. Kamer ook. Receptie uiterst behulpzaam met de Corona app installeren en toen ging het licht uit. We moeten toch wachten op de uitslag van de test dus slapen.

Rond 19.30 heb ik Jeroen wakker gemaakt. We hadden nog steeds geen mail. Niet weer hè? Receptie zou ook een mail krijgen en zouden bellen maar dat was ook niet gebeurd. Dus ik bel de receptie . “Yes, room 6304. You can come out now.” Daar waar de Thaise Corona app een half uur daar voor, nog oranje was was hij nu groen. We kunnen nu gaan en staan waar we willen rekening houden met de regels (overal mondkapjes) en mits we de aankomende 6 dagen op het eiland blijven.

Straks nog even naar de 7eleven en dan op ons balkon nog even genieten van de geuren van Thailand. Nu bij Poolside restaurant de eerste Saté en Fried Rice en morgen……. Acclimatiseren en genieten.

Foto’s van vandaag zijn er niet veel. Want om nu steeds een foto te nemen van het wachten op…. Iets. Nee maar geloof me, genoeg dagen in het vooruitzicht dus dat zal wel goed komen. Net als het eten wat net wordt geserveerd……..

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Marian van Duijn:
    25 januari 2022
    Veilig en wel, nu genieten!!!
    Liefs, Mar
  2. Anthika Eamsaulnon:
    25 januari 2022
    Ben wel jaloers op jullie 😊😭
  3. Angela:
    Jeroen en Nicole
    Een hele fijne vakantie en geniet van dat mooie land.
  4. Janine:
    Heel veel plezier daar.

Groetjes Janine
  5. Ramona:
    Heerlijk. Lekker genieten samen 😘
  6. Detische:
    25 januari 2022
    Veel plezier saampjes. Nu wil ik niet veel zeggen Nicole en Jeroen Maar als jullie na Limburg waren afgereisd waren er 1 niet veel controles 2 niet in en uit checken. En het allerbelangrijkste geen 30 graden. 🤣🤣🤣 Echter testen is wel noodzakelijk.
    Nogmaals geniet van jullie welverdiende vakantie. 😍
  7. Kim Munster:
    25 januari 2022
    Wat lekker!!!! Fijne Vakantie!!!!
  8. Klaas de Waal:
    25 januari 2022
    Vrij inspannende eerste dag volgens mij. Nu maar hopen dat de rest eenvoudiger wordt.
  9. Marieke:
    27 januari 2022
    Hihi, iets met een tikfout…. Herkenbaar 🤪 Het is jullie gegund, hele fijne vakantie!! Lekker eten en ontspannen 🙌🏻