Dag 02 & 03: Beach Life in Pukhet

27 januari 2022 - Tambon Kammala, Thailand

Zo zijn we 2 dagen verder. Zijn we gewend aan de zon, het ritme, het eten en aan Phuket om te weten dat dit it niet ons eiland is. Een hele andere sfeer dan elders in Thailand. Het is zeker niet het tropische eiland zoals Koh Kood (wat eerst in de planning zat). Dat kregen we al door met hotels zoeken. Die verscholen pareltjes, ik heb ze niet gevonden. Cape Siena, ons hotel is perfect. Heerlijke kamer met balkon en prima services. Ontbijt is goed verzorgd. Om 08.30 uur Lekkere noodle soep aan de rand van het zwembad met het ochtend zonnetje op je gezicht. Je kan het slechter treffen.

Afgelopen 2 dagen naar Kamal Beach geweest. Klein kwartiertje lopen. Het is drukker dan de filmpjes van een paar weken geleden, op YouTube, lieten zien. Dat Thailand open is, is merkbaar. En dat het hier toeristisch is ook. Niet door de vele verkopers maar …. Anders.

Neemt niet weg dat we hier zijn en niet in het koude Nederland. En dat we  genieten van de Thaise geuren, klimaat, gewoon genieten van Thailand.

Dus relaxed op een strandbedje in de schaduw. Blij dat we goed smeren ook al liggen we in de schaduw want zonnetje doet het goed. Afkoelen in de zee, Chang, goed boek, Watermeloen Shake… je hoort ons echt niet klagen.

Qua eten……. Tja, wat zal ik zeggen. Heerlijk!!! Laab chicken, de curry, pad krap paw (of hoe je dat ook schrijft).

Maar, wat doen we dan nog meer aankomende dagen? Nou niet op een boot zitten met nog meer toeristen om naar James Bond eiland te varen. We willen wel maar 200 euro voor zijn 2’en…….. nee, laat maar. We hadden al gelezen dat het hier echt anders is als elders in Thailand. Morgen op het strand kijken of daar iets kunnen onderhandelen.

Het gaan rustige dagen worden op Phuket. Maar, dat is ook wel lekker. Ach, dan zijn we goed uitgerust als we dinsdag in Bangkok aankomen. Genoeg op het programma!!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Detische:
    27 januari 2022
    relax lekker, jullie hebben in ieder geval mooi weer. kunnen wij niet zeggen hier alleen maar grauw en miezerig. maar verschil moet er zijn he, geniet er van en wij kijken uit naar de foto's en de verhalen.
    groetjes Ria en Pierre
  2. Klaas de Waal:
    28 januari 2022
    Ook wel eens lekker om te luieren jongens. Dit eiland is eigenlijk geen Thailand maar de sfeer is Thais. Het is in ieder geval erg lekker weer en de foto's zijn heerlijk om te zien. Even door de toeristische appel hen bijten en dan wordt het eerstdaags alleen maar beter. Genieten maar, groet Klaas.
  3. Karin:
    28 januari 2022
    Geniet maar even lekker hoor! Gewoon even bij komen en relaxen is toch even heerlijk. Hier sfeer opsnuiven en straks verder. Kijk uit naar jullie verdere avonturen! Gr. Karin