Dag 01: Wat ? Ja die en nog meer indrukken in Bangkok.

8 oktober 2015 - Bangkok, Thailand

Wat? Ja, die en nog meer indrukken van Bangkok.

Rond 13.00 stonden we te onderhandelen met een Tuk Tuk driver. Uiteindelijk voor 600 Bath (15,00 euro) zo'n 3 uur rondgereden. De eerste stop was de Wat. Wat? Ja die Wat. Wat betekent Tempel en die heb je hier genoeg. Na nog 2 tempels even een kledingzaak in want dan kreeg onze chauffeur een coupon voor zijn benzine. Snel afgewimpeld en richting de rivier.

Een Thais uurtje over de rivier gevaren. Taai was het niet dit keer maar gewoon lekker zitten en genieten. Floating Market zouden we onder weg tegen komen. Als daarmee de 4 bootjes die we zagen wordt bedoeld  dan hebben we een Floating Market gezien en ons laten voorzien van bier en cola.

Heerlijk weer, warm beetje bewolkt maar je hoort ons niet klagen. Aan het eind van de middag op de Khao San Road afgezet en op zoek naar de eerste Pad Thai. Bij een klein tentje op straat voor 50 Bath een portie met garnalen besteld per persoon. Lekker ? Ja, nog maar een portie gedeeld. Ze eten hier liever 5x per dag klein dan dan 3 x per dag zoals bij ons. Past ook wel bij ons. Nog wat rond gelopen tussen de andere toeristen en de volgende vraag: Kijken, Kijken ? denk wel 10 x beantwoord met Niet Kopen.

Tuk Tuk gezocht en zo lagen we rond 17.30 bij het zwembad. Rond 19.00 naar de kleermaker en mijn maten laten opmeten. 3 pakken en 2 blouses  besteld. Zaterdag passen en over 3 weken als we hier weer zijn kan ik ze ophalen.

De slaap begon het te winnen van de indrukken dus toch effe liggen. Om 21.30 Jeroen wakker gemaakt en vlak bij het hotel wat gegeten. En ook hier voor weinig heerlijk gegeten. Een gerecht verstonden we niet maar het was niet de rat die we onderweg tegen kwamen. Het was een soort vis donut. Het restaurantje ziet er niet uit maar het eten is gewoon lekker en niet duur.

Bij het hotel een bakkie gedaan en hopen dat we vannacht goed slapen zodat we morgen ochtend ( als het goed is) uitgeslapen de slapende Boeddha kunnen bezoeken en fris op de fiets zitten. Maar dat is morgen.

Foto's uploaden gaat traag, maar ze staan op de site.

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Detische:
    8 oktober 2015
    Op de eerste plaats geniet van jullie vakantie. En laat je niet afzetten van je geld.
    Leuke foto's, maar er is er een bij dat weten we niet wat het is. Hebben we ook erbij geschreven. We horen wel weer van jullie reisverhalen. Altijd leuk om te lezen. Slaap lekker. Groetjes Ria en Pierre
  2. Het Powerblok:
    8 oktober 2015
    Haha, die kledingwinkel voor benzine klinkt mij bekend in de oren!!

Veel plezier met fietsen, ben benieuwd of jullie dat net zo fantastisch vinden als ik dat vond!

Liefs Fiek
  3. Marjan en Martin:
    9 oktober 2015
    Hele mooie foto's waar er vast nog vele van zullen volgen! Heel veel plezier.
  4. Meriam:
    9 oktober 2015
    Fijne vakantie! Leuk programma :.)
    Jammer dat jullie net weg zijn over 3 weken ...
    als wij aankomen in Bangkok (op 1 november).
  5. Robin:
    9 oktober 2015
    Heerlijk om te lezen en de foto's te kijken! Heel herkenbaar en een aantal plekjes op de foto's ben ik inderdaad ook tijdens zo'n 'tuk-tuk-tourtje' geweest, inclusief de kledingzaak voor de bezine haha Geniet er lekker van jullie!! Liefs, xxx
  6. Jaap:
    9 oktober 2015
    Nog steeds koppelverkoop...haha! Heerlijk garnalen vooral met Singha bier. Genieten
  7. Olagina:
    9 oktober 2015
    geweldig dat je daar je pakken laat maken, opmeten en over drie weken klaaar. leuke foto,s
  8. Marian:
    9 oktober 2015
    Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Zo te horen hebben jullie perfect weer voor deze reis ;-)
    Ik lees weer met veel plezier jullie ervaringen...
    Geniet er maar weer lekker van lieverds.
    XXX