Dag 02: Kruip door, sluip door Bangkok

9 oktober 2015 - Bangkok, Thailand

Vanochtend leek het of Jeroen de douche had aan gezet maar er niet onder stond. Dat klopte, hij zat op het balkon en wat ik hoorde bleek de regen te zijn die met bakken uit de lucht kwam. Reden om rustig wakker te worden. Op ons gemak een ontbijtje genomen in het hotel en rond 09.00 uur de tuk tuk naar de pier voor de watertaxi naar Wat Pho.

Voor nog geen 20 Bath pp waren we er na een kwartiertje. Wat Pho is de tempel van de rustende Boeddha.  15 Meter hoog en 46 meter Lang omdat .. Dat staat in de geschiedenis boeken. Even rond gelopen en zonder gekheid het is best mooi.

Na de tempel besloten om naar China Town te gaan. Ik mag niet meer afdingen van Jeroen. Driver zegt 200 Bath, jeroen 130 driver 160 jeroen 150 en driver gaat akkoord. En Ik? ... Ik betaal gewoon 160 Bath.

Maar keurig in China Town gekomen. En zo liepen in hele smalle straatjes samen met de auto's, tuk tuks en met eigenlijk alles wat kan voortbewegen. We vonden een dim sum restaurant en dat smaakte prima. En het was droog geworden.

Rond 12 uur een tuk tuk naar Co van Kessel bycicle Tour. We hadden een private Tour geboekt en Andy was onze gids. Als eerste gaf hij een paar tips : achter elkaar rijden, links rijden, rustig en geconcentreerd rijden. En zeker in het begin klopte dat wel. Op weg naar China Town en nu dus per fiets. Gestopt bij de tempel, wat anders.

Vervolgens richting de rivier en met het pondje naar de overkant, het oude Bangkok. Meteen rust en een andere omgeving. Ook hier naar een tempel gefietst en een marktje. Zo weten we nu dat gefrituurd tofu niet ons ding is. Ook hier kleine straatjes.

De longtailboot boot in. In China Town hadden we oplader gekocht op zonnecellen en jawel na nog geen 3 uur hebben we deze al gebruikt daar we de batterij van de camera vergeten waren. Na 20 minuten meerden we af bij het platteland van Bangkok. Veel fruit en groenten gezien. Citroen, banaan, mango, morning glory (soort spinazie) en Kalanga. Dit gebruiken ze oa in de Tom Yam Kai soep en hoe toepasselijk in het Nederlands is dat Laos. Weer verder gefietst over en door kleine paadjes. Echt geweldig en hoe rustig kan het zijn. En best warm. De longtail boot bracht ons naar een restaurantje waar we, hoe kan het ook anders, weer lekker hebben gegeten. Het was echt een gave rit.

Ondertussen liet de zon zich ook zien. Met de pond de rivier weer over en zo kwam er een einde aan een geweldige fietstocht. Mede door Andy die op tijd, in onvervalst Nederlands waarschuwde voor opa op de weg en kijk uit voor poepie op de weg.......

Even naar het Hard Rock Café voor een pin voor Obbicht en toen naar het hotel. De man van de pakken was er ook en ja ik kon ook nu passen. Dat beviel prima, dus nog maar een broek en een bloes gekocht. Even opgefrist en de tuk tuk in naar Khao San Road.

Wat een verschil met gisterenmiddag. Drukker, lawaaiiger. Lekker rondgelopen en wat gegeten. Oa. Een soort pannenkoek met banaan, nutela en zoete melk.

Nu biertje bij het hotel, het verslag, de foto's en video uploaden en dan lekker slapen.

Morgen lange dag ..... Nachttrein naar Laos.

Reacties:
Dank voor alle reactie, leuk om te lezen !!!!!
@ Jaap : de markt staat morgen op het programma
@ Lotte en Maxim : tja, alles is lekker
@ Ria en Pierre : het zijn inderdaad meervallen
@ Meriam : jammer, wij vertrekken 1 nov 's nachts. Waar gaat de reis heen ?
@ divers : leuk te leze dat wij niet de enige zijn die een benzine coupon wilde bemachtigen hahaha

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    9 oktober 2015
    Thanks toppers voor de pin
  2. Olagina:
    10 oktober 2015