Dag 04 & 05: In the end it’s all about Thai food!!!

29 januari 2022 - Tambon Kammala, Thailand

De korte samenvatting van gisteren is: ontbijtje, strand, zee, zwembad. En het was het heet, 34 graden die aanvoelde als 40 graden. ‘s Avonds naar de Nightmarket gelopen.

Dit soort markten zijn meestal wel aan ons besteed. Qua eten was het zeker lekker. Thaise worst, buikspek met rijst en als toetje een biertje met Kenny Rogers & Dolly Parton op de achtergrond. Maar, we missen hier (eigenlijk al de hele week) de Tod Ma Pla, oftewel Thaise viskoekjes. Ze kennen hier wel de garnalen koekjes. Het eten is een beetje afgestemd op het toerisme. Drankje aan het strand en in de skybox bij het hotel en dat was de samenvatting van donderdag.

Vandaag eerst de taxi in voor onze PCR test. 20 minuten verder was er een Mobile Swap Center. In de buitenlucht en strak georganiseerd. Vervolgens ons laten afzetten bij het strand.

En het “bij het strand aankomen” proces gaat van start. “Hi, my friends” hoor je in de verte want stel je voor je loopt naar een ander bedje. De parasols worden zo gezet dat niets in de zon ligt. Je handdoek wordt uit je handen gegrist om netjes op het bedje te worden neergelegd. Dan met een Thaise glimlach: “Chang?” (Ongeacht de tijd).En als dan de administratie is gedaan, kun je rustig gaan liggen om binnen 15 minuten de eerste keer van vandaag met een glimlach “Mai pen rai” (no thank you) te zeggen tegen de verkoper van iPhone opladers. De rest van de dag zie je ze met kleden, zonnebrillen, houten beeldjes, die met een zwarte markeerstift worden opgeknapt (Hoe bedoeld u, beschadigd?), armbandjes. De meeste melden “for you my friend, happy hour.” Alsof we er dan 2 kopen. Benieuwd als we een keer antwoorden: “Happy hour? Oké, 2 Chang”.

En zoals altijd begint ons maag te melden dat het tijd is voor lekker eten. Een lekker restaurantje gevonden langs het strand en de Laab Gai wordt met de dag lekkerder. Thais omeletje en vandaag ook de crackers met chillie paste, ook lekker. Tja, veel gebruikt het woord lekker. Maar ja, uiteindelijk draait het hier ook om goed en vooral lekker eten. De Horney Dog (zo noemt de eigenaar hem) graaft het zand weg om lekker in het koele zand te liggen. Terwijl het vandaag juist lekkerder was als gister, meer wind, meer golven, heerlijk.

We zullen zeker deze dagen nog van Phuket genieten. We bijten door de toeristische appel heen. Hoewel Klaas, deze is niet zo zuur is als het lijkt. En ja Ria, we hadden ook veel makkelijker naar Limburg kunnen gaan. Maar, we weten dat we eerdaags echt die kant op komen. Immers we willen kennis maken met Sjuul!!! Verder zullen we zeker, zoals jullie via reislogger, Insta of Facebook, in de reacties schrijven, blijven genieten en relaxen. Met vrij weinig tikfouten toch collega?

En blij om te lezen via WhatsApp dat Knox en Yindee het prima naar hun zin hebben met mijn ouders en de buurtjes die om de beurt hun verzorgen. De foto’s zijn te leuk.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Gonnij:
    30 januari 2022
    Heerlijke foto’s van ‘t eten leuk die night marketnog even en dan lekker verder katten goed maken nog wel ruzie komt ook goed veel plezier