Dag 03: Fabulous Boattour with Jazz

17 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Veel foto’s van een veel te leuke dag. Mede dankzij onze tourgide Jazz. Al bij het voorstellen een en al vrolijkheid en humor en dat bleef zo de hele dag doorgaan. Ook werd door Oma 2 verteld dat ze ons gisteren had zien lopen met 4 drankjes, haha. En nee we wilde geen paraplu vanwege de regen. Sabai Sabai zelden we, rustig aan. Dat vind ze heel leuk. Laat ik het zo zeggen, ze kennen ons.

We stapte op de boot en binnen 5 minuten weer eraf. Mechanisch problemen, maar dat was complentary volgens Jazz. Net als alle entertainment van vandaag, haha. Hulp was onderweg dus dan maar effe Thai Milk Tea die door boss of the day Chumpon werd gemaakt. Ze zag er echt netjes uit en was blij om ons te zien. Kleine 20 minuten later de boot op voor 6 uur cruisen door Thonburi, Bangkok Yai etc.

De ene longtailboat na de andere haalde ons in. Daar waar de tours van Hiddenbangkok er 2 uur over doen zijn de andere binnen uur terug. Sabai Sabai dan zie je nog eens wat.

De eerste boten onderweg waren de Floating  market en de BBQ Boat. En zo zit je ‘s ochtends aan de soort kipsaté & Papaya salade.

Onze eerste stop was The Artist House. Een gemeenschap van kunstenaars. Leuk om even langs de kleine balkonnetjes te lopen. En ook hier het leven langs de klong van dicht te zien. Bij het restaurant onze lunch voor de picknick in the boat.

Vervolgens zijn we gestopt bij de grootste Buddah van Bangkok. 69 meter lang en 40 meter breed. Thai: Hoogste beeld ter wereld. Waarom? Wacht maar tot hij gaat staan. Ja, hier waren we afgelopen februari ook. Maar zonder gids. En dan krijgt het museum toch een andere betekenis dan alleen maar vitrines met stenen of alle budda beelden.

Boot op en heerlijke lunch en terwijl we dat zaten te eten kwam de lokale groenteboer langs . Jazz dacht denk die hebben nog trek. Gekookte pinda’s, soort Lychee,  een wat wij dachten soort aardappel. Dat bleek een hele zoete vrucht te zijn. Smaak van meloen, appel en perzik. Toevallig belde Anthika dus die meldde aan Jazz dat zij die vrucht wel degelijk kende en heel veel suiker bevat.

Waar stop je nog meer met een boot? Bij de plaatselijk 7eleven voor de nodige Chang. En vervolgens bij een oude Lychee boerderij. Mooie planten, kruiden, bloemen en vruchten.

Vervolgens de boot op richting Chao Praya rivier met uitzicht op Bangkok. Wat hebben wij zitten genieten. Veel gekletst . Geen moment stil geweest, haha. En Jazz: You are Fabulous!!!! En een beetje gek maar wat een heerlijke persoonlijkheid waar we morgen nog een Food Tour gaan doen.

Ja, Klaas typisch zo’n dag. Morgen weer eten, maar dat is wel aan ons besteed. Francis ik zal je het adres van Running Egg appen.  Nu nog wat drinken en dan lekker slapen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    17 oktober 2022
    Jazz is zijn artiestennaam 😂😂😂😂
    Daar kun je vast veel lol mee hebben.
    Vraag aan hem of hij een kroegentocht wil doen
    Super leuke foto’s weer
  2. Corrie Jansen: