Dag 03: Winkels, een Toilet Tour en Bangkok in de avond!

30 oktober 2023 - Bangkok, Thailand

Zoals Klaas opmerkte in de reacties, pas op jullie zien er moe uit. Dat klopt. 2 hele leuke intensieve dagen qua warmte, qua dingen ondernemen, qua gezelligheid, qua Thai naar Engels en weer terug vertalen. Maar, ook vandaag was wederom geweldig.

Chom wilde ons terminal 21 laten zien. Ipv shop till you drop start hier de Toilet Tour. Elke verdieping is aangekleed in de stijl van een land. Engeland, Japan, Italië, Frankrijk en het Caribisch gebied en zo ook de toiletten. En elke toilet kan op een verdieping er weer anders uit zien. Echt heel gaaf gedaan. Zo zie je ineens de tower bridge uit Londen. En op de verdieping Japan alleen maar Hachi, de beroemde hond uit Japan. Stokbroden in Parijs. Echt heel gaaf gedaan.

Eerst lekker Starbucks en toen verdieping voor verdieping door het winkelcentrum. Buiten nog mooi uitzicht op de Chao Praya River.

We besloten een taxi naar MBK te gaan. Daar iets gegeten toen met BTS naar. Central World. Chom komt niet echt vaak in andere wijken van Bangkok laat staan down town zo bleek uit het feit dat ze eigenlijk overal voor het eerst kwam. Ze keek haar ogen uit en was oprecht heel blij met waar we haar mee naar toenamen. Klein cadeautje laten uitzoeken en toen terug naar airbnb.

Opfrissen, kleine snack en de speculaas uitgedeeld. En toen vertrokken richting taxi. Een buurman hielp ons aan een taxi. Niet elke taxi chauffeur wil zo eind rijden. En echt, het helpt om met een Thaise op stap te zijn. Ik denk dat we deze 2 dagen zo’n 1000 bath hebben bespaard op taxi, tuktuk. Iets meer dan een half uurtje voor 200 bath (euro 5,00) naar Baiyoke Tower, het hoogste hotel (met mast) van Zuidoost-Azië.

Het gebouw is 309 meter hoog (met mast 328 m) en heeft 84 verdiepingen. Op verdieping 83 een kleine bar en op de 84ste verdieping bevindt zich Thailands enige, in de openlucht, ronddraaiend luchtdek. De lift gaat in 1 minuut 27 begane grond naar verdieping 77. En het uitzicht was toen al mooi. Maar na nog een lift en een trap kregen we Bangkok bij nacht te zien. Wat gaaf!!!! De wegen, de bruggen. Heel klein zagen we Wat Arun. Chom was zichtbaar aan het genieten nadat zij (en wij) aan de hoogte waren gewend.

Drankje in de bar en met het uitzicht van Bangkok op ons netvlies naar Khao Sao Road. Chom snapt nu wat we bedoelen met te harde muziek. Echt je kan daar echt niet rustig zitten. Eerst een voeten massage. Ik sliep bijna. Daarna doorgelopen naar Rambuttri. Door de warme regen. Het is in principe einde regenseizoen. Ach, zolang het ‘s avonds regent……..

Ons favoriete restaurantje zat daardoor wel vol dus ertegen anders lekker Pad krap pow gegeten en wat gedronken en toen de auto in. Alle drie moe.

Toch even de foto’s en het verslag en dan slapen. Afgelopen dagen waren gaaf!!! Maar daardoor wel het gevoel dat het morgen echt begint. We vliegen dan naar Chiang Mai.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    31 oktober 2023
    Overweldigende foto's van Bangkok en prachtige plaatjes van terminal 21. Wat een belevenis ook voor Chom begreep ik. Nog steeds voedsel genoeg overal aanwezig. Jullie zagen er weer een stuk uitgeruster uit!! Heel fijn om dit te zien en dan nu weer op naar jullie mooie Chang Mai. Dat toch altijd weer een hele onderneming, hè! Genieten maar luitjes.
  2. Rene rietbergen:
    31 oktober 2023
    ziet er allemaal wer geweldig uit
  3. Inge v G:
    8 november 2023
    Ben al jullie foto's en verhalen met terugwerkende kracht aan het bekijken en lezen; Echt geweldig! Nu wil ik ook naar Terminal 21 en met een echte Thaise op stap!! Zo tof!
  4. Jornic:
    9 november 2023
    😂😂😂 leuk hè die voorpret!!!