Dag 04: Sfeer proeven in Barcelona

5 juni 2023 - Barcelona, Spanje

De foto’s verstoppen zich nog steeds. Zie knop foto’s en dan dag 04!

Gisteren de vlucht vastgelegd. Alle vluchten voor woensdag en donderdag zaten gewoon vol. We denken als we eerder de melding hadden gezien, dan hadden we wellicht een vlucht eerder gehad. Maar ja, toen liepen we op de grid en waren we opzoek naar Max. Het is niet anders dus nadat we vanochtend de airbnb en de carparking hadden geregeld was het goed. 3 dagen extra wat betekent dat we vandaag pas op de helft zitten. Positief bekijken!

Na ontbijt gezamenlijk de metro in. Op Place de Catalunya stapte wij uit en gingen Remy en Ramona door naar het strand.

De laatste keer Barcelona was in 2013 met mijn ouders. Dus even sfeer pakken op de Ramblas . De markt en sommige winkels gingen pas om 12 uur open. Besloten om rustig naar de haven te lopen. Heerlijk!!! Wel druk. De voetjes waren blij dat we liepen en ze niet weer een dag stil blijven staan.

Bij de haven Tapas Tapas. Ach we gaan alleen wat drinken. Dat gaat niet hier in Spanje in een tapas restaurant. De eerste snack hadden we al te pakken.

De kabelbaan lieten we links liggen en via de oude gebouwen en de kleine straatjes door Barcelona geslenterd. Hier en daar een terrasje. Wat drinken en genieten van de stad en de zon.

Einde van de dag wordt het bewolkt om daarna weer wat benauwder te worden. Alles tot nu gehad, regen, koud, heet. Zolang de lange broek in de tas blijft is het goed.

We besloten even naar appartement te gaan. Mijn schoenen deden gewoon pijn. Of niet goed ingelopen of eigenwijs, geen sokken.

Nog even wat gedronken en wat boquerones (Ansjovis). Heerlijk in het zonnetje. 2e rondje kregen we bijna een dubbel portie, omdat we het zo lekker vonden. Prima toch.

Rond 18.00 appte Remy waar ze zaten en pakte wij de metro richting Barceloneta. Een heel klein leuk tapas barretje met echt onwijs lekkere ham, inktvis.

Vervolgens op ons gemak zigzaggend door Barcelona naar Place de Catalunya gelopen en vandaar de metro terug naar appartement.

Verslag en dan slapen. Hopelijk vannacht geen ruziënde Spanjaarden, vechtende Zeemeeuwen of de vuilnisman. Die laatste komt denk 8 x per dag.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Willem Krom:
    5 juni 2023
    Leuke Foto,s bedankt ,prettige voortzetting
    De kerk al bekeken waar Barcelona om bekend is ?
    Sacro Familia ?