Dag 03: Tattoo or not Tattoo

5 oktober 2018 - Bangkok, Thailand

Vanochtend op ons gemak naar de metro gelopen en vervolgens overgestapt op de skytrain naar Bang Chak. We hadden om 10 uur afgesproken met Natcha. Eerst Thaise koude thee met melk. Heerlijk. En als we hadden gewild, een heerlijke Nederlandse stroopwafel. De Tour ging eerst langs wat eet stalletjes. Heerlijke aardappelkoekjes en nog meer.

Vervolgens met de songtaew (tuktuk met 2 rijen zitplaatsen) op weg naar Arjan Neng. Arjan  staat voor master. Jeroen wilde graag en Sak Yant tattoo en had zich al ingelezen in betekenis en vorm. Sak betekent tikken of tatoeëren en Yant is afgeleid van yantra en betekent “heilig geometrisch ontwerp”. Hoewel deze tatoeagevorm beoefend wordt in meerdere Zuidoost-Aziatische landen, ligt de bron van deze vorm bij de Chinese boeddhisten in Singapore. Sak Yants worden doorgaans getatoeëerd door wicha, (magische) beroepsbeoefenaren en boeddhistische monniken en worden traditioneel uitgevoerd door met een lange bamboe stok met een geslepen punt (mai sak) of met een lange metalen pin (khem Sak). Elke Sak Yant heeft een andere betekenis.

Jeroen was aan de beurt. Eerst uitleggen wie je bent en wat je met de tattoo wilt. Welke betekenis het voor jou zal hebben? Arjan Neng zocht vervolgens een Sak Yant uit en gaf uitleg wat deze betekent.

Yant Na Chim Plee: Respect de monnik die deze tattoo bedacht en je hebt alle geluk in de wereld. De andere symbolen vertegenwoordigen: Overwin alles, beschermd je gezondheid, je zal goede dingen / mensen tegen komen, geluk , succes en Yin Yang. Jeroen ging akkoord en het tikken begon. Het deed niet echt pijn, eerder de manier van zitten. Zie foto’s / video voor het resultaat.

En toen.... ik heb er lang over nagedacht en na mijn verhaal (emotioneel) te hebben verteld en de uitleg van de gekozen Sak Yant te hebben gehoord, besloot ook ik (vanochtend pas) er een te laten zetten.

Yant Na Tor Ra Hod: 3 delen: 1. Staat voor kracht. 2.midden is boedha = hapiness en 3. Positieve gedachten. Een opsomming van afgelopen 2 jaar. Een soort Mantra. De pijn viel mee behalve op sommige punten toen dacht ik echt nu stoppen. En die mij is stukken kleiner dan die van Jeroen. Het bladgoud wat er bij wordt geplakt is voor de zegening.

Na ook de twee (mooie) katten gedag gezegd te hebben nam Natcha ons mee naar een restaurantje. Heerlijke noodles soep gegeten en toen de Songtaew in richting Sky train. Hier zeiden we Natcha gedag. 4 jaar geleden hadden we in deze buurt een kookles en waren toen in een massage salon beland. We besloten dus eerst een voetmassage te nemen. Die jongen vroeg of we veel gelopen hadden. Ja, gisteren gaf Jeroen zijn telefoon aan dat we 20km hadden gewandeld / gefietst. Kennelijk voelde onze voeten moe aan. Klopt wel, want ik was bijna in slaap gevallen.

Sky train, metro naar hotel. Bij de 7 eleven dacht Jeroen bier te scoren. Helaas: tussen 14 uur en 16 uur wordt er geen bier verkocht. Dan maar naar zijn vriendin om de hoek bij het hotel. Die dacht dat Jeroen grote liter flessen bedoelde. In het hotel wat gedronken en tuktuk in naar Rambuttri. Onder genot van een drankje en een behoorlijke regenbui dit verslag te tikken.

Vanwege de regen besloten om niet naar Trainmarket te gaan maar bij het hotel op het dakterras wat te eten. Heerlijk: Tom Kha Khai zoals Tom Kha Khai hoort te zijn. Met de Chaopraya rivier op de achter grond nemen we afscheid van vandaag. Morgen ..... de eerste reisdag naar Kanchanaburi.

PS. Ja mam, de eerste garnalen haha!!! En zie foto’s : ook een heel mooi vriendje voor Knox en Bam haha. Joke: na de vakantie staat de koffie klaar en verder dank voor alle reacties. Die ijsjes ..... heerlijk. Ja, de vakantie is begonnen

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Muriël:
    Stoer hoor nic!
    Ik geniet weer van jullie verhalen :)
  2. Roxy:
    5 oktober 2018
    Ik geniet van jullie blije gezichten! (L)
  3. Corrie Jansen:
    5 oktober 2018
    Het lijkt me heel pijnlijk ,maar het is wel een mooie tatoeage ,gr
  4. Olagina:
    5 oktober 2018
    Stoer hoor NIC , ik had niet verwacht dat jij ook een tattoo zou nemen, maar na je uitleg snap ik het wel. Mooie tattoo. 😘
  5. Dewi:
    10 oktober 2018
    Wat gaaf die tatoeages! Hele bijzondere vorm van laten zetten en mooie betekenissen.
    Heerlijk om jullie verhalen weer te lezen. Enjoy!!