Dag 04: Trein naar Kanchanaburi

6 oktober 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Vannacht wakker geschrokken van het onweer. Er werd geen 1 maar wel 10 foto’s gemaakt. Zoveel bliksemflitsen heb ik nog nooit gezien. En de donder... ik lag gewoon te trillen in mijn bed. Als je naar buiten keek zag je letterlijk niets.

Voor ons doen laat wakker en op ons gemak de tassen ingepakt om vervolgens een ontbijtje te scoren. Ook hier: Thai Ice Tea with Milk. Normaal ben ik niet van de ijsthee en ook niet van de melk maar dit is een verfrissende versnapering.

Even een onderhandeling met de tuktuk driver daar hij Thonburi Trainstation te ver en Jeroen 500 Bath te veel vond. Uiteindelijk prima prijs voor het kleine uurtje in de tuktuk. Niet dat het heel ver was maar voornamelijk traffic Jam. De ene opstopping na de andere.

Bij het station kaartjes gekocht voor de trein naar Namtok voor 100bath pp. Rond 16.30 zijn we dan in Kanchanaburi. Eerst nog wat gedronken, en mensen gekeken op en voor Thaise begrippen terrasje. De loempias smaakte wel en rustig gewacht op de trein van 13.55 uur, die stipt op tijd vertrok.

De trein trok langs de huisjes langs het spoor. Zo nu en dan vraag je toch af hoe mensen zo kunnen wonen. Langzaam werd het landschap anders en kwamen de weilanden, koeien etc voorbij. Het was geen intercity zeg maar.

Op geven moment tussen we sations kwam de ene lekkernij na de ander aan boord Ja, Chang ook. Duurde even want het blikje moest even worden bedekt met wc papier. De gel balletjes met iets van koriander, sesam, pinda waren lekker en toch ook weer niet. De groene curry was heerlijk. Er zat een ondefinieerbaar stukje .... bij dat vrij pittig was. En dat voor 10bath (Ong 0,30 euro). Af en toe vielen mij ogen dicht. Dit is toe te schrijven aan de reistabletjes. Gelukkig toeterde de trein vrij vaak dus zo nu en dan schrok ik wakker. Met foto’s nemen moest ik  oppassen van Jeroen :”Straks ligt je  camera tussen het spoor”. Maar ook bij Jeroen ging het net goed. Er kwam een tak via het raam binnen, maar ze neus zit er nog op.

Precies op tijd waren in Kanchanaburi. Het had hier ook behoorlijk geregend. Taxi in en op weg naar Jim Guest House. Jim bleek een vrouw te zijn die net aan haar ogen was geholpen en daardoor alleen ons als gast had deze dagen. Ze had de tent verder dichtgegooid. Geen probleem. Ze is er ‘s ochtend voor ontbijt en ‘s avonds ook en ‘s nachts is er beveiliging. Goed dat betekende het zwembad voor ons zelf en dat was heerlijk.

Opgefrist en naar centrum gelopen voor een lekkere maaltijd.  Crispy noodles, Fish cakes, Fried Rice & Rice with Basil ..... en dat voor nog geen 12 euro. Met goed gevulde maag richting guesthouse.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Detische:
    6 oktober 2018
    Weer genoeg variatie daar aan eten en ook aan weer. Als het maar leuk blijft en ik heb de Alfa gevonden lekker net zoals Chang.
  2. Corrie Jansen:
    6 oktober 2018
    Dat was weer een mooi verslag ,wat een armoede in die tentjes he ,gelukkig is niet alles zo veel plezier maar weer Gr
  3. Klaas de Waal:
    8 oktober 2018
    Bij mij zijn de reisverhalen van dag 4, 5 en 6 hetzelfde.