Dag 04: Next stop Chiang Mai!!!

31 oktober 2023 - Chiang Mai, Thailand

De wekker stond vroeg. Chom kwam ons uitzwaaien en heeft ons uitgebreid bedankt voor de geweldige dagen. Cha Nook op zijn Thais. Preecha was op tijd bij Priscilla om ons naar Don Mueang AirPort te brengen. Verkeer staat ‘s ochtend altijd vast ,uiteindelijk na een uur bij het vliegveld. Ook Preecha was blij met de speculaas.

Inchecken, bagage afgegeven, douane en toen zaten we aan de thai tea Milk, egg benedicts en pad krapow. Heerlijk!!!! Vlucht duurde al met al 1 uur 15. Onze tas kreeg een Express label en kwam ook als eerste op de band. Dus ook binnen 10 in de taxi. Een grijs Chiang Mai. Het regenseizoen duurt iets langer zeg maar. Maar een echte plens bui hebben we nog niet gehad. Morgen stappen we op de fiets. De tassen zijn waterdicht, dat is het belangrijkst.

Prima onthaal in My Chiang Mai Boutique Lodge. Moesten wachten op de kamer. Dat gaf ons tijd om naar de Bike Shop te lopen om de tassen op te halen. Regen, grijs wolken… de temperatuur is gewoon rond de 35 graden.

Sunny schrok wakker zo leek het maar heeft ons prima geholpen. De fietsen gezien, helm gepast en tijd afgesproken hoe laat we morgen worden opgehaald en naar eerste hotel worden gebracht. Vanaf daar de eerste 40 kilometer in een rondje rond het hotel.

Chiang Mai totaal anders als Bangkok. Veel meer toeristen. Of het lijkt zo omdat alles in en rond het oude centrum is gecentreerd. Het voelt wel geweldig aan en we hebben zin om de fietsen in deze omgeving.

Eerst maar de tassen naar de kamer gebracht en ondertussen had Jeroen bedacht dat hij naar het Carp café wilde. Had hij gezien op insta. Oké, die influencers kunnen het echt mooi filmen, maar zo was het niet. De ervaring was er niet minder om, althans als je van vissen houd.

Je tafel zit tussen de kooikarpers en die mag je voeren. Korrels of met een flesje. Alsof je je kind eten aan het geven bent. En geloof me, heel veel kinderen wilden wel wat drinken. Video volgt later, uploaden lukt niet. Ze weten gewoon dat ze eten krijgen. Wij ook maar qua drank… nog geen 5 uur dus nee ze schenken nog geen bier. Het was op zich leuk zeker op een grijze middag. Het hoogtepunt was toch wel de wc. Als of je in een aquarium zit te pissen.

Goed mr. bright (zo heet hij op de Thaise whatsapp) stond keurig te wachten. We hadden hem geboekt via Grab (uber) en voor 100 bath wilde hij wel wachten want ja hoe kom je terug beetje buiten Chiang Mai.

Hij moest wel eerst tanken. Ja, de benzine is tov vorige maand in prijs gedaald maar door de oorlog zal dat volgend maanden wel anders zijn. Even genieten dus van een volle tank voor 30 bath per liter, oftewel euro 0,78 per liter!

Terug op de kamer de fietstassen geprepareerd en een Grab naar de Night Bazar. Een avond markt is er niet op dinsdag. Alles in Halloween sferen. Het leeft hier best wel. Veel geschminkte mensen en overal pompoenen. Over de markt gelopen, wat kleine snacks gegeten en toen naar hotel. Vlakbij in een klein winkeltje, 4 tafels voor Max 16 man, heerlijk zitten eten.het zat niet vol maar wel 2 koks en 4 bediening. Afhaal bleef maar doorgaan. Ze zijn open van 4 uur ‘s nacht tm 24.00 uur. Het gaat dus gewoon door.

Nu verslag tikken, koppie koffie en dan lekker naar bed. Morgen de omgeving van het mooie Chiang Mai bekijken (relaxter als toen we aankwamen Klaas). Kijken of we ook hier een foto voor een poster kunnen scoren! We hebben er al een paar, Judith.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Robert Beenders:
    31 oktober 2023
    Gewoon weer alles gaan meemaken en er weer volop van gaan genieten.
  2. Klaas de Waal:
    31 oktober 2023
    Alles op deze reis is weer prima verlopen gelukkig. Ontvangst was ook weer hartelijk en geriefelijk zo te lezen. Nu morgen op de fiets en hopelijk geen al te vochtig weer. Lekker slapen en morgen weer vroeg op. Veel plezier op de tocht.
  3. Marian van Duijn:
    1 november 2023
    Heerlijk om te zien, genieten lieverds!!!