Dag 06 & 07: Boat, Snorkel & Dag Phuket

31 januari 2022 - Tambon Kammala, Thailand

Na wat onderhandelingen hadden we gisteren een boot tot onze beschikking. De zee was iets onrustiger als de afgelopen dagen dus ik was blij met de reistabletjes.

Eerste stop, Rock Island. Snorkels op en water in. Helder en veel vis. Veel verschillende vissen moet ik zeggen. Zeker als je een stukje brood voor je liet vallen dan zwom je midden in een school vissen. Held op sokken (Nic) hield het na een klein half uurtje voor gezien. Jeroen niet, die ging nog even richting de rots en kwam nog een inktvis tegen.

De volgend stop was Banana Beach. Niet zo subtropisch als je zou denken maar zeker een welkome afwisseling. Lekker gerelaxt en na een heerlijke dagje op en in het water waren we rond 15.30 bi het zwembad. ‘s Avonds hadden we live de Thaise Robbie Williams met Angels met her en der een ander woord.

Vandaag de laatste stranddag. Het water stond hoog en er stond wat wind. Geen storm Corrie. Maar, genoeg om voor je gevoel na tig jaar weer terug te zijn in het buiten zwembad in Zandvoort. Niet 1 x per uur maar om de 5 minuten: “We gaan golven”!!!

‘s Middags weer bij Boat Bar gegeten. Crackers met chillypasta, Laab Gai en Jeroen nam Nam Tok Moo. Een nieuwe favoriet van hem. Pittige Salade met buikspek.

Einde van de middag hebben we de taxi genomen naar Patong Beach. De toeristisch trekpleister van Phuket. We liepen Bangla Road op. Zoals internet zegt: “The notorious heart of Phuket Nightlife”. Nog niet alles wat open maar de diverse dames en lady boys waren zich al aan het voorbereiden op de avond.

Langs het strand vonden we Mojito Bar met een Coco Mojito op de kaart. Aroy Mak zoals ze hier zeggen. Echt lekker. Toen het donker was terug naar Bangla Road. De bars nodigde niet uit voor een drankje (althans niet voor ons). Qua geluid te vergelijken met Khaosan Road in Bangkok. Qua drukte, hoe bedoel je pandamie?

En zo waren we om 19.30 weer terug in Kamala Beach bij de Boat bar. De sandbox van een week Phuket was en is zeker niet onze eerste keus maar we hebben wel een heerlijke week gehad. Morgen naar Bangkok. Kijken hoe druk het daar is. En genoeg op het programma.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    31 januari 2022
    Morgen lekker naar Bangkok
  2. Detische:
    31 januari 2022
    Als ik je goed begrijp is het goed geweest. Dus morgen lekker terug naar Bangkok.
    Veel plezier
  3. Gonnij:
    1 februari 2022
    Goeie reis naar Bangkoken verder gewoon lekker eten en 😊
  4. Klaas de Waal:
    1 februari 2022
    Leuk strak windje om te surfen. Erg gezellige foto's en veel lekker voedsel. Nu maar op weg naar Bangkok voor een heerlijke voortzetting van jullie mooie reis.