Dag 04 & 05: Trang Breakfast

9 maart 2023 - Trang, Thailand

De wekker stond vroeg, de spits was rustig dus op tijd op vliegveld Don Mueang AirPort. De eerste keer dat we hier waren. Incheck verliep vlot. De eggs benedict en toast met brie en bacon bevielen prima net als de lekkere koffie.

Boarden ging ook soepel. De Thai stonden keurig meteen in rijen van 2 beetje ongeduldig te wachten tot ze per zone mochten boarden. Terwijl we taxiën hoor ik Jeroen zeggen (ik sliep al bijna). Een golfbaan?Tussen de 2 landingsbanen ligt er een 18 hole golfbaan sinds de jaren 50. Geen  muren geen netten. Wel bunkers en water. Omdat foto’s verboden zijn tijdens het golfen is er niet veel te vinden op internet. Apart en beetje verbaasd dus een foto vergeten te maken.

Na 1,5 uur landen we in Trang. Rond 13.00 waren in hotel. Mooi en modern. Om bij restaurants en old town toekomen moesten we gewoon het spoor over lopen. De trein ging toch nog niet. Beetje rondgelopen en heerlijk zitten eten. Veel meer als dit hebben we niet gedaan. Lekker rustig dus.

‘s Avonds naar een markt gelopen. De grote avondmarkten, bijv bij treinstation zijn er alleen in het weekend. Centerpoint markt is klein maar heeft genoeg lekkernijen om te proberen. Op terugweg nog even een bord knoflookgarnalen besteld.

Het blijft over eten gaan. Want vanochtend namen we een Trang Breakfast. De Chinese invloeden in deze streek is groot. Frog Head Tuk Tuk (voorkant van de Tuk Tuk lijkt op een … juist) besteld en die bracht ons naar een restaurant die we via Foodblogger Mark Wiens hebben gevonden. En dan is het bestellen: Dim Sum!!!! Diverse mandjes met inhoud waarvan de een nog lekkerder er uitziet dan de ander. 25 bath per mandje. Je gaf een briefje met je tafelnummer en als de dim Sum gestoomd is wordt deze naar je tafel gebracht. Naast de Dim Sum, ook Pork Belly, soort frikandel, een broodje met de smaak van oliebol, heerlijk deeg met groene custard, besteld en Thai Milk Tea. Genieten!!! Ons ontbijtje in Trang was nog geen euro 7.

Tut Tuk driver bleef wachten om ons naar The Thung Khai Botanical te brengen, paar kilometer buiten Trang. Er was een canopy walk. We liepen er heen maar ons hoop op dieren vervloog daar een groep schoolkinderen eerder op pad gingen dan wij. Niet echt geruisloos. Het park heeft wat mooie uitzichten maar er stond niet veel in bloei. Na de hoge bruggen via het moeras terug naar de ingang, zonder schoolkinderen. Het enige wat we hoorde waren wegschietende hagedissen. Bij een kon je je afvragen wie nu van wie schrok? Ik stond een stap sneller naar voren zeg maar. Naast een paar mooie bloemen (waaronder de spider Lely) gezien te hebben was er verder niet veel in bloei. Kleine 6 km gewandeld door de Thaise natuur.

Tuk tuk bracht in terug naar hotel waar we even hebben gerelaxed om vervolgens de boot voor morgen te regelen naar Koh Mook. Door het hotel naar Gift verwezen. Zij kon ons helpen voor de boot op 10 maart. Hoe heet ons hotel. Jeroen liet de reservering zien en … 11 maart. Oké, kennelijk hadden we nog een nacht en dus een dag in Trang bedacht. We keken elkaar aan en meteen vroegen we Gift om het hotel te bellen. Volgeboekt voor morgen. Dus een ander hotel op Koh Mook geboekt en de boot geregeld want nog 1 dag in Trang: NO!!! Been there done that!

Even wat drinken en lachen om deze actie. Sabai Sabai, rustig aan. Dagje extra op een eiland. Niet verkeerd. Verder weinig te melden. Tuk Tuk naar een restaurant wederom Dim Sum. Zoveel smaak, gewoon te lekker. Van Krab Ball tot Pork Bun.

Morgen naar Koh Mook. Zin in!

Groetjes,

Jeroen en Nicole