Dag 04: Shopping in Seoul, Gangnam Style

15 april 2024 - Seoul, Zuid-Korea

We doen rustig aan morgen ochtend, dit zeiden we gisteren tegen elkaar. Nou dat is gelukt. Rond 05.30 even wakker en toen weer slapen. Toen we weer wakker werden was het geen 08.30 maar 10.30. Het tijdsverschil, de lange reisdag en de 2 afgelopen dagen hakte erin. Ach, we hebben vakantie.

Even dachten we dat onze zomerjas voor niets waren meegenomen. Niets in minder waar. Gisteren 27 graden en zon, vandaag 16 graden en regen. Eigenlijk was het best aangenaam.

De metro app denken we onder knie te hebben maar wat achteraf bleek: Richting  Gangnam hebben we een behoorlijk omweg gekozen als route en dat voor de normale prijs x 2. Ach je bent toerist.

Zo ook bij het Gangnam Stand beeld. Gewoon in de rij staan voor een foto. Het dansje hebben we achterwegen gelaten. Iets van been there done that.

Op zoek naar een plekje om te lunchen. Beetje moeilijk en uiteindelijk kwamen in een restaurantje waar we de kaart vertaalde middels Google. Om vervolgens te horen te krijgen, no no alleen …en dan links aanwijzen. Goed dan maar nummer 2. Niet het lekkerste, hoewel de soep was goed te doen, maar hè het was ons ontbijt.

Metro richting Myeongdong. En als je de u en de e omdraait duurt effe voordat de metro app ook weet waar je heen wilt.

Het miezerde toen we de Shopping arena in liepen. Meteen een winkeltje in om je eigen tag te maken. Grappig. Vervolgens een tekening laten maken. Het meisje was erg onder de indruk van Jeroen. Ze moest echt lachen om zijn neus en wangen. De tekening is goed gelukt. Verder slenterde we door de wijk. Vonden we Nike storen maar nee, vandaag kan je niet meer je eigen t-shirt ontwerpen. In Busan nogmaals proberen.

Na wat baby Crab, die lekker en niet lekker was op zoek naar een barretje. We vonden er een met een Loof Top. Nou die Loof top was met Holiday. Uiteindelijk een plekkie gevonden om wat te drinken.

Daarna Daison in. Een small warenhuis en 12 verdiepingen. We vinden toch niets zeiden we en toch stonden we in de rij om af te rekenen.

Terug naar Itaewon en op weg naar de BBQ van de eerste avond. Immers 10 van de 10 restaurants is een BBQ restaurant. Alleen jammer dat deze dicht was, dus naar de overkant. Bestelling geplaatst en de houtskool werd gebracht. Wederom standaard kleine bakjes met radio-dj, kimichi, soya paste etc. En ook weer de King Oyster Champignon en die is echt lekker.

Net als de … noem het snaps. We hadden op internet gezien dat er vaak naast de normale drank bestelling, er ook een soort snaps naast staat. Thuis bij de toko de watermeloen al gehaald en geproefd maar die was niet lekker. Maar deze grapefruit… Echt lekker. Mijn rode wangen zijn niet alleen van de hitte zeg maar.

Het regende vandaag en Seoul Tower lag in de mist. We besloten morgenochtend erheen te gaan. Mits het weer het toelaat en dan ‘s Middags op weg naar Jeonju.

Een leuke, chaotische, rustig, gezellige dag achter de rug. Weltrusten.

Ps. Voor de liefhebber: Ik heb een aantal filmpje geüpload.

Jeroen en Nicole

Jouw reactie