Dag 05: omgeving Kanchanaburi & Fishing Time

7 oktober 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Jim heeft voor vandaag een chauffeur geregeld zodat we Kanchanaburi kunnen ontdekken. De oorlogs monumenten zoals Bridge of River Kwai, Hell Fire Pass en War museum vallen hier niet onder. Deze hebben we in 2016 al bezocht. Indrukwekkend maar te kort dag om nogmaals doen.

Vandaag staat de omgeving op het programma, het platteland langs de Mekong. Mr. Sumkit stond na het ontbijt op ons te wachten. Auto in naar de eerste stop: Monkey Temple. Jim had ons  bananen meegegeven zodat we de apen uit de bergen kunnen lokken. Nou dat was niet nodig. Voor ik het wist was de auto omsingeld. Eén probeerde zelfs de auto in te komen. Veel moeders met kleintjes. Leuk om te zien.

Vervolgens een paar tempels met schitterend uitzicht. Door de regen oppassen want alles kan glad zijn zo ondervond ik bij de eerste stop. Teen lag een beetje open. Ik ging op een rots zittene en meteen ging links van mij een monnik en rechts van mij een agent op zoek naar een pleister. Jeroen moest met de agent mee maar en hij dacht even dat hij de auto in moest.

Teen verbinden en door naar Crystal Cave maar dat was steil en glibberig en ik ben de laatste tijd een beetje onhandig dus besloten we eromheen te lopen en te genieten van het uitzicht op de Mekong Rivier.

De volgende temple was weer groot. Waar die voor was.... geen idee en dan is het soms jammer dat je geen gids hebt. Omdat je dan niet weet waar je loopt en wat het betent. Gelukkig was er een kleine kabelbaan en jawel een sarong en een T-shirt aan ipv hempje. Lekker warm. Een mooie tempel. En zo zagen we er paar vandaag.

Na zoveel tempels vroegen we ons af wat de rest van de middag ging brengen. Tja Sumkit wist het ook niet dus internet erbij, vertaalprogramma en zo waren we rond 13.00 bij Kanchanaburi Fishing Inn. Sumkit haalt ons hier om 16.30 op (ja, u leest het goed. 4,5 uur langs de waterkant!!!). Jeroen werd naar de visplek gebracht en ik ging op zoek naar lunch en wat te drinken. De Chang moest gehaald worden en de gebakken rijst (30 Bath) werd vanzelf gebracht. Bestelling doorgegeven en terwijl ik terug loop zie ik op afstand al een zeer blije Jeroen. De eerste vangst was een feit. Een Pla Buk Fish, een Mekong meerval. Goed, nieuw aas en hengel het water in.

Net toen de lunch kwam had Jeroen weer beet en dus geen tijd om te eten. Ja, je zal het maar druk hebben haha. Ik heb de iPad gepakt en ben verslag gaan tikken (waar is je ereader als je hem nodig hebt?) Biertje en Lekker in de schaduw met op de achtergrond muziek van de buren die aan het repeteren zijn met de band.

Het was een goede visdag. De vangst werd op een kleine brasem na alleen maar groter, net als de grijns op Jeroen gezicht. Het zijn wel rare meervallen. De ogen zitten een beetje aan de onderkant, ze knorren en hebben scherpen stekels. Prima vismiddag.

Sumkit was ietsje later en zodra we in de auto zaten begon het te regenen. Nog steeds 29 graden. Op ons terras foto’s bekeken en verslag getikt. Regen is ondertussen gestopt. Straks lekker eten. Nu: Proost!!!

Groetjes,

Jeroen en Nicole