Dag 05: Een dagje Vientiane

12 oktober 2015 - Vientiane, Laos

Dag 05: Een dagje Vientiane

Vannacht werd ik wakker van een bepaald geluid. Ik dacht dat het Jeroen ze telefoon was. Dat iemand Jeroen aan het appen was zodat ik steeds dat geluid hoorde maar nee. Het waren de bellen van de monniken die om 03.30 uur langs de straten gaan en hun voedsel voor die dag verzamelen.

What to do in de hoofdstad van Laos vandaag?  We begonnen met het regelen van een taxi. Man van het hotel maakte de prijsafspraak en zoals hij zei dan heb je een chauffeur die Engels spreekt en niet alleen voor zich uit te staren Nou, die laatste hadden we wel. Dus geen gesprek mee te beginnen.

Hij bracht ons naar het Budhha  Park. Deze beelden zijn de fantasie van een Laotiaanse goeroe. Dan weten we dat ook weer.

De weg erheen was een rechte  weg maar vergt toch zo nu en dan wat vaardigheid met rijden gezien de gaten in de weg.

Het park op zich was best mooi. Mede omdat de zon aan het doorbreken was. Nadat we hier wat hebben rondgelopen zijn we terug gereden naar Vientiane en afgezet bij de Talat Sao Market of te wel de Morning Market die er de hele dag is. Langs de kraampjes met vis, vlees waarvan je denkt : hoe lang ligt dit hier en wie koopt dit ?

Verder door Vientiane gewandeld maar tot de conclusie gekomen dat op tempels na je hier weinig kan doen. Dit had ik wel gelezen maar ik dacht ach dat komt wel goed maar als je de hoogte punten hebt gezien heb je Vientiane gezien.

's Avonds was de boulevard voor het hotel gevuld met allemaal eettentjes. Ja, het gaat weer over eten ..... We kozen niet voor de knapperige noodles daar deze volgens de menu kaart zijn ontslagen want het werd als volgt aangeduid : Fired Cirsy Noodle WTTH. Dat laatste is hun woord voor with.

We namen eerst gamba's die zo lekker waren dat we nog maar een maar zo'n bord bestelde. Vervolgens de Lao Soup. Een stenen pot werd op tafel gezet met boullion en vervolgens doe je er een ei in. Roeren en dan aanvullen met groenten, vlees , noodles  en vis. Effe wachten en dan opscheppen. We hebben lekker buiten zitten eten.

Nog een afzakkertje in de plaatselijke kroeg waar de plaatselijke Nick & Simon op traden. Vientiane is prima om te wennen aan Laos maar daar blijft het bij. Morgen vliegen we naar Luang Prabang.

@ Marian : afspraak staat !!!!

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Rene rietbergen:
    12 oktober 2015
    water loopt uit mijn mond, ziet er allemaal top uit hou ons op de hoogte en kijk uit
  2. Jaap:
    13 oktober 2015
    Prachtige foto's hoor. Beelden en tempelversiering toch ff anders dan Thailand. Lekker al dat eten en je eigen Frog uitzoeken..haha! Niet met de bus over weg 13 naar Luang Prabang?
  3. Marijke:
    13 oktober 2015
    Nicole , wat een leuke reisverslag maak je iedere dag echt leuk om te lezen en zo gaan we een beetje mee met jullie door Thailand, Bangkok zijn we ook geweest, en Laos en de andere steden en landen. Leuk dat de pakken en de broeken in de smaak vallen.
    Geniet van alle indrukken en van elkaar.

Lieve groet , ook aan Jeroen, van,
    Marijke en Jaap
  4. Jof en ier:
    14 oktober 2015
    hey globetrotters wat ziet het er allemaal super mooi uit geniet lekker