Dag 06: Relax in Luang Prabang

13 oktober 2015 - Luang Prabang, Laos

Dag 06: relax in Luang Prabang.

Na het ontbijt de taxi in richting vliegveld. Bagage afgegeven en ingecheckt. Op de tweede verdieping (alsof het een heel groot vliegveld is) in de lounge gaan zitten. Ja, voor 2,50 euro kon je daar gebruik maken van het internet en kreeg je nog een drankje toe.

Om 11.30 gingen we boarden en om 13.00 waren we in het hotel. Vluchtje van 30 minuten. Nee, Jaap niet de bus, maar lekker relaxed met het vliegtuig. Bij Maxim's taxi de taxi geregeld.

Bij het hotel eerst wat formaliteiten geregeld: tuk tuk naar Kuang Si Waterval geregeld voor morgen en de was wegbracht. En toen lekker gaan lopen. Wat een verschil met Vientiane. Rustiger, gemoedelijker en nu wel 30 graden met zon. Eerst wat gegeten en een heerlijk vers geperst sapje. Toen richting de berg Phou Si, wat heilige berg betekent.

Boven op de berg tref je een stoepa uit 1804, een tempel en is mogelijk het bekendste monument hier in Luang Prabang. En oogt van veraf indrukwekkender dan van dichtbij.

We waren al wat omhoog gelopen en zag toen : totaal 328 steps omhoog. Ach met de conditie van nu, easy....... En toch liep ik weer rood aan, haha. Onderweg een mooi uitzicht op de Mekong. Boven aangekomen nog een mooier uitzicht over de hele stad ( of is het dorp?). Beneden aangekomen lekker verder struinen en wat drinken. Ineens stonden we weer voor het hotel te herkennen aan de was die aan de over kant van de straat hing te drogen. Tja, ......

Terrasje gepakt en toen een Lao Massage. Laat ik het zo zeggen, niet geheel zachtzinnig. Maar lekker ontspannen de was opgehaald. Het geld kent als grootste briefje 50.000 kip en dat is euro 5 en geen muntgeld dus als je wisselgeld terug krijgt wil er nog wel eens 1000 kip te weinig bij zitten. Is maar een dubbeltje maar toch....

Effe op ons balkon met uitzicht ... Nee maar wel een prima stekkie om even lekker te zitten. Om 17.00 is de hoofdstraat afgezet ivm de avondmarkt. Leuke markt om over heen te lopen. Paar kleine souveniertjes gevonden. We besloten niet voor het buffet dat op straat was uitgestald als een soort pop-up restaurant, te gaan. Dat kon je bestellen voor 10.000 kip pp. Ofwel maar 1 euro. Wel de kokos poffertjes geprobeerd en die waren lekker.

Nu bij de bar naast het hotel een biertje doen en ik aan de Lao koffie : net als Vietnam met gecondenseerde melk. Verslagje tikken en dan zit deze warme relaxte dag erop.

@ Jaap en papa of mama: nee, we hebben de kikkers niet geprobeerd

Groetjes,
Jeroen en Nicole

1. Jaap:
    13 oktober 2015
    Leuk stoeltje voor thuis in die lounge! Geniet van jullie foto's schitterend. Zie je kijken Jeroen voor dat eetstalletje, wat een menukaart...haha! Chicken, cheese en avocado enz!