Dag 06: Erawan Waterfall

8 oktober 2018 - Erawan National Park, Thailand

De wekker stond vroeg: 6.45. Je moet er iets voor over hebben op vakantie. Jim had tuktuk geregeld en deze bracht ons naar het busstation waar we voor 50bath pp een busticket kochten naar Erawan National Park. Stipt om 8 uur vertrok de bus. Kleine bankjes maar we zaten op de achterbank dus genoeg beenruimte.

De ramen open, de deuren open dus lekker doorluchten en dat maakt beetje slaperig. Dus de 1,5 durende busrit was zo voorbij.

Erawan zelf kost 300 bath pp. En is zeker de moeite waard. Eerst wat ontbeten. Saucijzenbroodje met tonijn en de Thaise koude thee. Was goed te doen. Water gekocht en op weg naar level 1. Erawan kent 7 levels en de eerste 4 zijn goed te doen. Daarna wordt het een kleine uitdaging, althans voor mij. Bij de trappen naar level 3 kon ik de conclusie trekken dat mijn kracht en conditie nog niet optimaal zijn, zeg maar. Dat is dus iets voor na de vakantie. Nu gewoon gaan en alle tijd dus we zien wel.

De watervallen werden mooier naar mate we meer boven kwamen. Het pad erheen was een soort puzzeltocht van waar zet je je voet neer: In de modder. In het water op een gladde steen? De waterschoenen deden hun werk. Regelmatig was de vraag hoe kom ik nu omhoog en straks naar beneden?  Ook bij een soort glijbaan die omhoog liep en dan straks weer naar beneden dacht ik, maar dat was voor latere zorg.

Mooie omgeving en niet druk. Gelukkig want de parkeerplaats doet vermoeden dat het hier een mierenhoop van mensen kan zijn. Toen we naar beneden gingen werd het wel drukker. Ondanks de 29 graden liepen we leeg van het zweet. Hele hoge luchtvochtigheid.

Op de terug weg op een lange trap drukte. achter mij Chinezen die voor mij gevoel dicht op mij liepen  en voor me kinderen die (alsof het niets is) naar boven renden. 1 seconde concentratie verlies en daar lag ik. Paar kleine schaafwonden en een dikke teen. Goed de schrik was groter dan de schade. Zoals Jeroen melde: "Een vakantie zonder blauwe plek bij nic is geen vakantie". Dus.......

Om 14 uur zaten we in de bus terug. Bij busstation meteen een tuktuk. Dat was gisterenavond na de Night Market wel anders. Heerlijk gegeten maar een klein half uur er over gedaan om een taxi te krijgen (voor de hoofdprijs, jammer dan we wilden naar huis). Komt denk door laag seizoen. Tuktuk hielp ons bij het vinden van Chang. Tussen 11 en 17 verkoopt de 7 eleven geen alcohol. Bij het huisje de was in ontvangst genomen en een duik in het zwembad. Het is bewolkt dus The bridge of The River Kwai laten we voor wat het is. Geen mooie zonsondergang dus zo bijzonder zal het nu niet zijn. Straks douchen en hapje eten. Mooie dag met rooie kop, gele zon, groene Chang en blauwe teen.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Ramona:
    Kleine brokken piloot 😘
  2. Olagina:
    8 oktober 2018
    Geniet van jullie verhalen, NIC doe je wel voorzichtig.
    Schaafwonden kan nog 😂😂
  3. Corrie Jansen:
    8 oktober 2018
    Wat een mooie foto's ,en een schitterende watervallen ,Nicole sterkte met je dikke teen ,ik hoop dat het snel over is gr
  4. Klaas de Waal:
    9 oktober 2018
    Dag 04 en 05 nu wel kunnen lezen middels internet reislogger. Waren erg leuke en gevaarlijke verhalen. Gaat het inmiddels beter met je teen Nicole? Foto's zijn prachtig jongens. Wel goed op jezelf blijven passen hè. Veel plezier en blijven genieten.