Dag 05: Rondje Bangkok (een cadeautje)

19 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Vanochtend voor onze doen uitgeslapen en op ons gemak bedacht wat we vandaag gingen doen. Relax tochtje door Bangkok. Eerste Thai Tea Milk bij Baan Plern.  Chumpon was er ook. Ze bracht ons wat bananen en pompoen cake. Mijn buik is heel klein beetje van slag. Dus geen rijst in de ochtend.

We namen een polaroid (foto) en gaven haar de Haagse Hopjes en Stroopwafels. Helemaal blij. Maar ook wij moesten even wachten want ze had ook een cadeautje voor ons. Allebei een sarong. Zo gaaf en lief van haar. Natuurlijk moesten we deze even aandoen.

Daarna gingen we op pad. We liepen door de straatjes aan de andere kant van de Klong en kwamen al gauw uit waar we gisteren waren. Dus doorgelopen naar Wang Lang Market om daar de boot taxi naar China Town te nemen,

Zoals altijd een gezellig drukte. Veel verschillende maar ook dezelfde koopwaar. Maar dit keer, hoe we liepen liepen we maar het bekendste van Yarrowat Road konden we niet vinden. Zo typisch. Zitten we in in een hotel vlakbij lopen we er zo naar toe. Dus geen dim Sum dus dan maar een tuk tuk naar Rambuttri.

Wegafzetting dus het laatste stuk moesten we lopen. Maar door de afzetting liepen we ineens langs het water wat er best gezellig uitzag met allerlei restaurantjes.

Op Rambuttri eerste iets gedronken. Het oogde drukker als afgelopen februari maar nog steeds niet zoals voor COVID. Alles is wel opgeknapt. Vervolgens een massage. Ik ben zeker even in slaap gedompeld.

We hadden Ann al geappt dus tuk tuk naar Runny Egg. Ze was even naar het winkel centrum maar toen ze binnen kwam meteen een knuffel en ze kwam bij ons zitten. Wij zeiden even een foto maken. Voor haar hadden we Haagse Hopjes en Amsterdam Vodka. Viel zeker in goede smaak. Ze had het nog niet in ontvangst genomen of ze stond al op om ons cadeautje te halen. Een goede fles wijn. Ook weer zo lief. We hebben afgesproken als we straks weer in Bangkok zijn we haar bellen en dan neemt ze ons mee uit eten. Foto’s uitgewisseld. Trots op haar dochter die is gaan studeren.

Ze was zelf op de motor dus kon ons niet brengen maar even wachten. En… Yes Yes its safe, its family! En zat ik voor de 2e keer achter rop een motor op weg naar de MRT.

Even een terugblik:

Je moet wat dus allebei achterop op een motor scooter. Ze reden gemiddeld 70 km per uur. Het had 75 kunnen zijn, maar ze moeten ook remmen...... ogen dicht was geen opties want je moest meekijken. Ik dacht dato ik wel de enige zou zijn die dit enigszins eng vind, maar nee Jeroen melde: “ik scheet af en toe 7 kleuren stront, vooral als ik zag hoe jouw scooter manoeuvreerden”. Laat ik het zo zeggen, je denkt bij het passeren van andere weggebruikers of ze gaan inhalen of remmen : Dat kan beiden niet ..... maar dan moet je zelf al herstellen : Dat kan wel!!! Op de boot terug alle tijd om bij te komen.

Ach, veilig bij de metro en op weg naar een afzakkertje bij het restaurant en dan nu lekker slapen.

voor de liefhebbers, ik upload ook een aantal filmpjes.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Guido en Cynthia:
    19 oktober 2022
    Wat een heerlijke verhalen weer. Geniet ervan!
  2. Klaas de Waal:
    20 oktober 2022
    Wat een enerverende dag. Trektocht op zoek naar bepaalde straat, kerst gevierd en motorcros in Bangkok. Plus cadeaus en maaltijden bij bekenden. Blijven genieten, doe ik ook van jullie foto's en verhalen.