Dag 06: Bangkok City Views

20 oktober 2022 - Bangkok, Thailand

Het Lijkt wel vakantie zo lang we slapen haha. Op ons gemak naar de 7eleven voor oa een tosti. Een bekende snack onder de toeristen maar een die wij nog nooit hebben genomen. Tot nu. Ik moet wat voedsel naar binnen. Ben effe een dagje van het pad af. Nu ik dit schrijf voel ik mij gelukkig een heel stuk beter maar die tosti was even welkom.

Vervolgens zijn we op pad gegaan richting Wat Prayoon. Hier zijn we in 2018 ook geweest met Arty en Nick. Het voeren van de schildpadden zou een goed huwelijk betekenen dus nog maar een keer.

Het is een boeddhistische tempel van meer dan 180 jaar oud. Het is een plaats van vrede en rust in een klooster. In de vijver rond deze tempel is ook het leefgebied van schildpadden en weekschildpadden. In het boeddhisme zijnschildpadden heilige dieren En vertegenwoordigen ze uithoudingsvermogen, kracht en een lang leven. En om deze reden heeft deze tempel een onofficiële naam voor de algemene persoon "Wat Khao Tao" ("schildpadbergtempel").

Bij de ingang kon je banaan en worstjes kopen en met een stokje kan je dan de schildpadden voeren. De kleinere luste alleen worst en de grotere duwden de andere gewoon onder water om zo een stukje banaan bij een ander weg te kapen. Denk dat ze genoeg gevoerd worden.

We liepen vervolgens langs het water en door de omgeving en besloten gezien de warmte een tuktuk naar Talod Noi te nemen. Ook een favoriete wijk die ondertussen ook voor Bangkok begrippen een toeristisch trekpleister is geworden. We gingen bij Riverside boven wat eten en drinken. Daar waar we aan de ene kant van de rivier voor nog geen 300 bath (9 euro) kunnen lunchen betaalde we hier de hoofdprijs, 1100 Bath!

Goed, door de smalle straatjes naar de chaopraya Express Boat. We moesten wel een halte verder uitstappen daar Wat Arun (de tempel) vandaag is gesloten ivm bezoek van de koning. Dus zo stonden we weer bij Wang Lang Market. Tuktuk was geen optie. Alles stond stil. Het is vlak naast het ziekenhuis en ik hoop echt dat de ambulances wel doorgang weten te vinden. Dus lopend naar Canalhouse.

Even wat drinken met Uncle Jeff en toen opfrissen en effe relax. Rond 17.00 uur liepen we naar de kleine pier waar Ohm een aantal lokale heeft uitgenodigd. Hapjes en bier werd geserveerd en het was Thai en Engels door elkaar.

Op een gegeven moment dacht ik dat de lokale schilder klaar was met werken maar nee het is de enige Thai die het wel warm heeft (de meesten vinden het nu koud). Hij had zich ingesmeerd met wit talk poeder wat verkoeling geeft. Is foto en je weet wat ik bedoel.

Chumpo kwam ook nog langs en op het laatste met Jo zitten kletsen in het engels over Chiang Mai en van alles wat. Het bier smaakte, de Tod Ma Pla was nog lekkerder. Goed georganiseerd van Ohm.

Uit het niets achter mij begint Ohm te zingen. Oké het is nog geen 00.00 uur maar hij weet dat ik morgen jarig ben. Dus mijn Birthday Cake met kaarsjes was een verrassing. Zo lief. Ik voel me alvast jarig.

Morgen ochtend zal dat anders zijn, de wekker staat vroeg. 7.00 uur taxi naar vliegveld en dan vliegen we naar Chiang Mai. Volgende hoofdstuk staat te beginnen maar de lieve mensen van Canalhouse en omgeving, we komen terug!!!

En Klaas ik had gisteren niet beter kunnen samenvatten als jou reactie. Blij dat iedereen meeleest en het leuk vind. Maar Robert, Schiphol is nog ver weg……dus we genieten nog effe verder

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    20 oktober 2022
    Leuk leuk, gefeliciteerd met je verjaardag en eh onze verrassing heb ik net naar je geapped. Ben benieuwd wat je ervan vindt.
    Enjoy je verjaardag
    Als jullie terug zijn gaan we het nog wel vieren.
    En goede reis naar Chaing mai
  2. Klaas de Waal:
    21 oktober 2022
    Nicole, Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Hoop dat jij je weer goed voelt!
    Leuke sfeervolle foto's van Bangkok en wat is dat voor een beestje in de boom?
    Nu op naar Chaing Mai voor het tussenstuk van jullie reis.
    Wordt er ook schildpadsoep gegeten of mag dat niet net zoals rundvlees in India.
    Een goede reis gewenst en ik ben in afwachting van de vervolg reportage.
    Happy travel, Klaas.