Dag 08: Back in Bangkok! Canalhouse & Boattour

2 februari 2022 - Bangkok, Thailand

Vanochtend voor het eerst de wekker gezet. Tas pakken, laatste ontbijtje aan het zwembad en de taxi naar airport. Daar ging het ook snel, om 9.00 uur zaten we achter douane en om 10.35 gingen we op tijd de lucht in.

Ohm, onze host van Canal house waar we slapen had een taxi geregeld. En we zagen ons naambordje meteen. Het is rustig op Suvarnabhumi airport. Tot gisteren kwam je alleen via Phuket binnen, vandaar.

Taxi in en ook op de weg.... Rustig. Normaal zie je vanaf airptort heel veel taxi's nu heel weinig. Geen file. Over de brug en toen binnendoor, de straatjes werden smaller. En zo stonden we bij Baan nog iets, restaurant waar Ohm ons op stond te wachten. Eerste ervaringen uitgewisseld en beetje het programma doorgenomen. Toen de kamer... Geweldig!!!

Aan de Klong, zoals Ohm zei: "Welcome to local river life". Jeroen meteen de eerste vissen gespot. En ook de monitor lizards die zoals briefje aangaf: Wees gerust we azen niet op jou maar op de vis. Tas beetje uitgepakt in onze kamer in koloniaalse stijl. Even relaxed en toen terug naar het restaurant. Ohm had e.e.a. aanbevolen en de bestelling al doorgegeven. De "Sneakhead fish" en de "Lemongrass chicken" waren prima keus. Heerlijk aan het water gewacht op Ohm die even aan zijn familiare verplichtingen moest voldoen ivm Chinees nieuwjaar.

Eind van de middag stapt we samen met Andy, onze chef voor morgen, op de boot voor een rondje Klong. De verlaten of verwaarloosde huisjes komen door het feit dat de huidige generaties met meer welvaart, lees scooter, auto deze willen laten zien en vertrekken uit Thonburi naar de overkant van de rivier. Daarnaast zie je veel nieuwbouw die meteen luxer is dan dat je verwacht.

Op een bootje met een biertje in de avond zon. Andy die met ons het menu voor morgen doornam. Op ons balkonnetje zal hij een Cookingclass geven. Verder zitten kletsen over van alles. De geschiedenis (Thonburi was ooit de hoofdstad), de Amsterdamse grachten (of je die kan vergelijken met de Klong), muziek keuze (wisten meteen wat ons favoriete Thais nummer nu is), etc etc. Gezellig was het zeker.

Veel monitor lizards gezien. Een vrouw gaf vis aan rivier voor geluk voor haar aankomend huwelijk en dat vond zo’n lizard geweldig en sprong even uit het water. Maar, nee ze kunnen niet op je balkon springen, haha. Er zat er ook een op een paal en de boot ging vlak langs. Natuurlijk kreeg Jeroen de lachers op zijn door mij te laten schrikken. Ik dacht echt dat hij in de boot sprong.

We kwamen langs "Phra Buddha Dhammakaya Thepmongkhon", 69 meter lang en 40 meter breed. Erg hoog en imponerend. Deze is gemaakt van koper. De bouw van dit Boeddhabeeld was gewijd aan het boeddhisme in Thailand en om het unieke Thaise beeldhouwwerk te vieren. Volgens de Thai het hoogste beeld in de wereld. Waarom? … Wacht maar tot hij gaat staan.

Deze buddah en ook Wat Arun waren mooi in de avond(zon). Heerlijk boottocht en rond 19.30 waren we weer bij het restaurantje vlakbij ons Canalhouse. Andy bestelde diverse gerechten en Ohm stelde Gary (op insta The Rooming Cook) en Jeroen (een nederlandse zeg, youtuber) en zijn vrouw aan ons voor. We volgen Gary al langer en Jeroen heeft diverse filmpjes van hem gezien, altijd over eten. En daar ging het gemiddeld gesprek vanavond ook over. Eten.

Andy melde: I order Catch Another Chicken. Oké en wat mag dat wezen? Andy verbaasd en herhaalde het en toen we het begrepen: Cashewnut Chicken.

Met redelijk wat biertjes en de broer van Ohm was het een zeer gezellig avond. Allebei vielen we om 22.30 als een blok in slaap. Heerlijk, we zijn weer in Bangkok!

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Olagina:
    2 februari 2022
    Heerlijk wat een verschil met verhaal en foto,s, nu snap ik wat jullie bedoelen. Bangkok leeft. Ik zie lachende gezichten. Genieten
  2. Klaas de Waal:
    2 februari 2022
    Eindelijk thuis, zo moet dit aanvoelen voor jullie. Wat een heerlijke omgeving en wat vertrouwd moet dit zijn zonder de uiterst toeristische omgeving van Pukhet. Mooie en gezellige foto's van de omgeving, stad en vrienden. Nu gaat het echte genieten beginnen. Profiteer er maar met volle teugen van want hier is het niet veel met veel wind en regen.