Dag 06: 8 honden, 2 Tempels, 5 gerechtjes en 1 x platteland van Thailand.

2 november 2023 - Tambon Nai Mueang, Thailand

Heerlijk geslapen en met klein beetje spierpijn opgestaan. Rustig de spullen gepakt en een ontbijtje naar binnen gewerkt. Het was inbegrepen maar 2 stuks toast met ei en jam kan kan ons niet heel erg bekoren. We zien wel wat we onder weg tegen komen.

Bij de lodge nog even de banden opgepompt en zo konden we beginnen aan etappe 2. Dit keer 1 x de snelweg over en voor de rest reden we door het binnenland. Geen zon wat een aangename temperatuur gaf tijdens het fietsen. Je rijd hier langs zo veel verschillende landschappen, dorpjes, mensen. Geweldig.

Zodra je stopt zijn de mensen meteen bang dat ze je niet kunnen verstaan. Terwijl hun Engels beter is dan ons Thais. Ondertussen kwam het zonnetje door en werd het warmer maar nog steeds heerlijk fiets weer.

We stopte bij een klein tentje. Mi mi (nee nee in Thais) Chang, mi mi cola maar wel 2 heerlijke rijstgerechten en sinaasappelsap. En zolang men met de hand gebaren maakt, kom je een heel eind met elkaar begrijpen.

We vinden dat we weinig tempels tegenkomen. Nu stuk of 2. Sommige zijn best mooi. Verder niets bijzonders onderweg. Gewoon heerlijk fietsen.

Alleen op het eind gaf Garmin continue aan: Finish. Kennelijk vind ons navigatie systeem dat de grens van de plaats Lamphun de eindbestemming was. Maar dat was niet. Gevoelsmatig reden we in een rondje dus navigatie op telefoon aangezet en op weg naar hotel. Jeroen dacht toch echt Jamadevi Hotel had in getikt maar kennelijk zocht Google Maps eerst een ander plaats. Dus het was weer even puzzelen waar we heen moesten.

Hier links, hoor ik Jeroen zeggen. 1 hond op de weg, keurig links er langs en toen ineens 2, 3…. 7, 8 honden die mij achterna kwamen. Laat ik het zo zeggen, mijn elektrische fiets gaat hard in stand 5. Jeroen ook langs de honden zag mij verschrikt staan. Ik schrok echt, je fiets gewoon tussen grommende blaffende honden. Ja, ze beschermen hun terrein. Kan wel wezen, de weg is van ons allemaal haha. Goed, zoals ik al had verwacht, verkeerde straat dus Jeroen meldt: Stand 5, knop in (hoef je niet te trappen) en gaan. En voor de tweede keer met 35 km per uur rechtdoor de straat uit omringd door de honden. Vlak voor het einde van de straat haakte ze een voor een af en kon ik mijn hartslag weer op orde gaan krijgen.

Op Google nogmaals het hotel opgezocht, bleek dat je echt Jamadevi hotel moest intikken. Nog 5 kilometer. We reden er in een keer heen. Fietsen binnen geparkeerd met nog steeds 100% batterij. Ik ben even naar de koffie shop gelopen. Frisdrank, chai (ja), Chang Mi mi. Even een stukje verder en ook biertje gescoord voor Jeroen. Die ligt nu in bad met podcast Formule 1 aan tafel over de speaker. Even relaxen.

Rond 18.30 naar de avond markt gelopen. De tempels zijn versierd met lampionnen. We denken dat we een soort festival is. Het geeft een leuke sfeer. De lampionnen kunnen je voor 70 bath kopen en zelf ophangen. Tel de winst uit.

Op de markt paar kleine snacks. Eerst Fish Amok, wat is dat lekker. Probeer het thuis ook maar dit is anders. Net als de Tod Ma Pla, Thaise viskoekjes en geroosterde kip. Het grootste gedeelte van de markt was groenten, fruit, etc. Hoeveel soorten eieren, knoflook of champignons wil je hebben.

Aan het begin bij een tentje gaan zitten voor noodles. Heerlijk!!! Als laatste Mango Sticky Rice gekocht, voor op de kamer. Bij de 7 eleven nog wat drankjes gehaald en na dit verslag, lezen en slapen. Wederom 43 kilometer en dat voelen mijn benen en bips haha.

Groetjes,

Jeroen en Nicole

1. Klaas de Waal:
    4 november 2023
    Lekker landelijk en rustig deze omgeving. Toch in de avond prettig en gezellig verlicht. Leuk intiem klein zwembad, bijna privé. Ik ben helaas laat met mijn reactie wegens een dagje ziekenhuis bezoek in het centrum van Amsterdam. Daar ben je niet zo snel en ook niet zo terug. Genoeg kleine hapjes te eten nog steeds zie ik en vis in overvloed. Fijne voortzetting luitjes.
  2. Jornic:
    5 november 2023
    Heel landelijk Klaas. Zo mooi en zo stil op een snelweg na. Soms dan.
    Hoop dat het ziekenhuis bezoek goed is gegaan. Groetjes aan Joke.
    Groetjes vande buurtjes
  3. Inge v G:
    8 november 2023
    Dit verhaal doet mijn angst voor (wilde) honden niet echt goed....
    Al met al beleven jullie wel prachtige avonturen zo op de fiets!
  4. Jornic:
    9 november 2023
    Zo weg is het ook niet. Dit was de eerste keer zo'n ercsrjbf😊 gisteren geleerd langzaam te fietsen en tegen Ze te schreeuwen / fluiten.